עו"ד שפטל
עו"ד שפטלפלאש 90

עו"ד יורם שפטל תוהה מדוע במוזיאון החדש של יד ושם הוצנע חלקם של ערביי ישראל בשואת יהודי אירופה.

לדבריו, הנהגת היישוב הערבי שיתפה פעולה עם הנאצים לכל אורך הדרך, "המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל חוסייני שהיה גנרל באס אס נפגש עם היטלר ואף פעל בזמן המלחמה מתוך ברלין כדי לשדר שידורי תעמולה נאצים למדינות ערב".

שפטל טוען כי אחת המשימות הראשונות של חוסייני והיטלר הייתה השמדת יהודי מדינות ערב, "הם הקימו גדודים מיוחדים שיחסלו את היהודים במדינות ערב, הם גם תכננו את מבצע אטלס להרעלת מעיינות ראש העין ולהשמדת יהודי ארץ ישראל".

הוא תמה מדוע במוזיאון אין אזכור לחלקם המשמעותי, כלשונו, של ערביי ארץ ישראל בשואת יהדות אירופה, "חוסייני אמר להיטלר שהאיסאלם והנאציזם דומים, הוא גייס 30 אלף לוחמים מוסלמים בוסנים לאס אס. משום מה דווקא במוזיאון יד ושם יש הצנעה של המעורבות של חוסייני בשואה. אולי אלה הלחצים של השמאל שהביאו לכך".

ממוזיאון יד ושם נמסר בתגובה כי דבריו של עו"ד שפטל תמוהים, "שכן יש התייחסות מלאה למעשיו של המופתי חאג' אמין אל חוסייני במוזיאון לתולדות השואה במקום ובהקשר הרלבנטי (כולל טקסט ו- 2 תמונות של המופתי), בנוסף קיים חומר באתר האינטרנט של יד ושם ומחקר בנושא שפורסם בקובץ המחקרים של יד ושם באחרונה.

שנית, אין לנו מושג על מה מתבסס עו"ד שפטל בטענתו, היות שמעולם לא נעשו ניסיונות כאלו או אחרים מצד ארגוני שמאל. מה גם שניסיונות או בקשות מסוג זה אינן רלבנטיות עבור יד ושם - מכל צד של הקשת הפוליטית! יד ושם פעל, פועל ויפעל לפי אמות מידה ושיקולים עניינים המבוססים על אמיתות היסטוריות ומחקר ואינו מושפע מלחצים פוליטים מכל סוג שהוא", נמסר.