הרב יונה מצגר
הרב יונה מצגרצילום: פלאש 90

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב יונה מצגר, ספד לרב יעקב יוסף זצ"ל, שהלך היום לעולמו.

"רבי יעקב היה תלמיד חכם עצום ובעל שיעור קומה תורני והלכתי. פטירתו היא אבידה עצומה לעם ישראל, לארץ ישראל ולעולם ההלכה והפסיקה הספרדי.



הוא התפרסם בזכרונו הפנומנלי וישורותו היתה לשם דבר. האמת היתה נר לרגליו ולא פעם מצא עצמו מעבר אחד של הנהר וכל העולם מהעבר השני - אך הוא דבק באמת הפנימית שלו ולא ויתר. בשנים האחרונות נזדכך בייסורים קשים אותם קיבל באהבה וללא כל טרוניה. למרות זאת, המשיך להרביץ תורה ולפעול לקירוב לבבות לאבינו שבשמים", אמר הרב מצגר.



"אהבתו לארץ ישראל היתה עצומה והצטער צער רב על כל שעל מאדמת א״י שהוחזר כאילו היה יהלום יקר ערך שאבד וזעק על כך מקירות ליבו. צניעותו המופלגת היתה מן המפורסמות וכל ימיו הסתפק במועט.



זכה רבי יעקב להעמיד תלמידים רבים בכל רחבי תבל. דאג לחינוכם של ילדי וילדות ישראל ובעיקר כאב את כאבה של כל בת ישראל ספרדייה שנאלצה להתמודד מול גל מחסומים וקשיים שהוערמו בדרכה להתקבל למוסד חינוכי וקידש על כך מאבק ציבורי. זכיתי ונפגשנו פעמים רבות ושוחחנו בהלכה ובאגדה. היתה בינינו הערכה גדולה ואהבה עצומה", אמר הרב מצגר.



"אני מבקש לשלוח את תנחומיי למשפחתו הנכבדה ובראשם מרן הראש״ל הגאון רבי עובדיה יוסף שליט״א נשיא מועצת חכמי התורה, לרעייתו של רבי יעקב זצ״ל הרבנית תליט״א ולבניו ובנותיו החשובים. יהי רצון שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים".