דגל אש"ף בבבלי
דגל אש"ף בבבליצילום: תושב השכונה

תושב שכונת בבלי שבתל אביב בחר דווקא ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לתלות בחלון ביתו דגל אש"ף, למגינת ליבם ולכעסם של שכניו.

משיחה עם שכניו של תולה הדגל עולה כי זו אינה הפעם הראשונה בה הוא בוחר להכעיס בדרך זו את שכניו, וכי כבר בשנה שעברה מצא לנכון לתלות את הדגל בעוד שכניו מקפידים לעטר את מרפסותיהם וחלונותיהם בדגלי ישראל.

עוד מדווחים השכנים כי הבוקר תלה השכן בכניסה לבית הדירות בו הוא מתגורר שלט ובו הסביר את מניעיו לתליית הדגל. בשלט שנתלש במהירות על ידי אחד הדיירים בבניין הסביר כי לצד האבל על חיילי צה"ל אין לשכוח שגם פלשתינים רבים נהרגו ויש להרכין ראש לזכרם.

השכנים מציינים כי ההתרסה של השכן נראתה גם ברקע טקס יום הזכרון לחללי צה"ל שהתקיים במגרש בית הספר הסמוך. חלק מהשכנים פנו אליו וטענו כי יכולים היו "לבלוע" הנפת דגל שכזה ביום העצמאות כחלק מהויכוח על הנרטיב הפלשתיני, אך ביום הזיכרון לחללי צה"ל, ביום בו אומה שלמה מרכינה ראש לזכר הנופלים הדבר בלתי נסלח. השכן המתריס נותר בשלו והדגל נותר על חלונו.

אחת הדיירות מספרת כי כבר בשנה שעברה פנו למשטרה ולעירייה אך נאמר להם כי החוק אינו מאפשר מניעת תליית דגלים שכאלה, והדבר נכלל ככל הנראה בחופש הביטוי. התושבים פנו גם לבעל הבית ממנו שכר תולה הדגל את הדירה ותינו בפניו את זעמם, אך זה הודיע להם בצר לו כי לא יוכל לסייע שכן אין כל סעיף בחוזה המאפשר לו לעשות זאת.