הרב משה לוינגר
הרב משה לוינגרהלל מאיר

חוברת המדבקות 'מנהיגים פורצי דרך' שהנפיקה מועצת שומרון מכעיסה גורמים בתקשורת המכנים אותה לא פחות מאשר 'הסתה פוליטית'. במועצה מגדירים את הטענות הזויות וחצופות.

דבר הפצתה של החוברת, פרי יוזמתה של מחלקת החינוך במועצה, פורסם בערב חג העצמאות בחדשות ערוץ 10, שם נטען כי הכללת מנהיגי ההתיישבות  ביניהם בני קצובר, הרב משה לוינגר דניאלה וויס ואחרים, היא "הסתה פוליטית" בתוך בית הספר, לא פחות.

במועצת שומרון מציינים כי "נוכחותם של מנהיגים רבים נוספים ביניהם מנהיגי השמאל המובהקים גולדה מאיר וצביה לובטקין ממקימי קיבוץ לוחמי הגטאות, לא ריפתה את ידיהם של עורכי החדשות. בניסיון אבסורדי להציג בפני הצופים את דמותם "החשוכה", של מנהיגי ההתיישבות המופיעים בחוברת, הציגה הכתבה קטעי ארכיון של אותם  אישים. בין השאר קטע בו דניאלה ווייס טוענת שארץ ישראל כולה שייכת רק לעם ישראל, קטע אחר בו נראה הרב אליקים לבנון  מוחה על כך  ששר הביטחון שלא חתם על אישורי בנייה בשטחי יו"ש, וקטע אחר בו הרב משה לוינגר מצטט פסוק מהכתובים "כי הארץ הזו לך אתננה"".

במועצה מספרים כי מאחורי היוזמה עמדה המגמה ללמד את התלמידים על מנהיגים שונים היום ובעבר, במדינת ישראל. בחוברת מופיעים מנהיגי שמאל, מנהיגי ימין, מנהיגים היסטוריים מתקופת המקרא, מנהיגות נשית וכן מוקדש פרק מיוחד למנהיגים בהתיישבות, בה מתגוררים התלמידים. לדבריהם "הבורות בהכרת נושא ההתיישבות ליוותה את כל הכתבה והגיעה לשיאה כאשר צוין בכתבה כי החוברת חולקה במועצה האזורית יהודה ושומרון...".

יוסי דגן מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון והממונה על תיק החינוך כינה את המסר שעומד מאחורי הכתבות הזוי: "אנו גאים במנהיגים שלנו, המועצה האזורית שומרון מעודדת את ילדי השומרון לשחק בחוברת מדבקות של מנהיגי העם ישראל לגיווניהם ולדורותיהם, כתבי ערוץ 10 ומאקו מוזמנים לשלוח את הילדים שלהם לשחק בחוברת המדבקות של הסופר גול – נראה לאן כל אחד יגיע. מוזר ואף מטריד שדווקא סביב יום הזיכרון ויום העצמאות מצאו להם לנכון כמה עיתונאים פנאי לנסות ולייצר פירוד ומחלוקת בעם, הטענה על הכללת מייסדי ההתיישבות בחוברת, היא הזויה וחצופה, יותר מאשר היא מעלה חיוך היא מעוררת תהיות. בהנחיית ראש המועצה גרשון מסיקה, דווקא הקפדנו להכליל בחוברת מנהיגים מכל קצוות הקשת מהימין ומהשמאל דתיים  וחילונים גברים ונשים כי אנחנו דווקא כן מאמינים שיש מה ללמוד מכל מנהיג, גם ממנהיגים של מפא"י. אנו גאים בחוברת המדבקות החינוכית ומקווים שהכתבים הללו יעלעלו בה ברצינות ואולי אף ילמדו ממנה".