הפרלמנט באזרבייג'ן
הפרלמנט באזרבייג'ןחזקי עזרא

שר החוץ האזרי, אלמאר ממאדיארוב, שמבקר בימים אלה בישראל לא הגיע לבד. חבר הפרלמנט של אזרבייג'ן, יהודה (יוודה) אברהמוב, יו"ר הוועדה הבין פרלמנטרית ישראל -אזרבייג'ן, מתלווה אליו לכל אורך הביקור.

אברהמוב הוא חבר הפרלמנט היחידי בעולם שחבר בפרלמנט מוסלמי ונבחר באופן חופשי על ידי העם . בראיון לערוץ 7 הוא לא רואה בכך משהו ייחודי, "אני לא רואה משהו מיוחד בכך שיהודי משמש כחבר פרלמנט במדינה מוסלמית. אצלנו במדינה יש שיוון זכויות מלא בין כל אזרח וכל אחד יכול להיבחר. אני חבר במפלגת השלטון שבראשה עומד הנשיא שאביו היה ממקימי המדינה".

אברהמוב בן 65 מגיע מהעיירה היהודית האחרונה בעולם ליד העיר קובה," קרסניה סלובודה", שם שימש כמורה להיסטוריה ומשם נבחר לראש המועצה ומשם נבחר לחבר פרלמנט ברשימה הגדולה באזרבייג'ן.

"לא נבחרתי על ידי אזרחים יהודים", מדגיש אברהמוב, "אני גם לא מרגיש שם כשליח של מדינת ישראל אלא כגשר בין אזרבייג'ן לישראל. יחסי אזרבייג'ן-ישראל טובים הן בתחום המדיני והן בתחום הכלכלי  -יש חברות טובה מאוד בין המדינות. אין לי ספק שהמשלחת כאן תביא לשינוי מהותי ביחסים בין שתי המדינות".

אברהמוב מתרגש כל פעם מחדש כאשר הוא מגיע לישראל, "ילדיי גרים בישראל ואני משתדל להגיע בכל הזדמנות שיש לי לארץ ישראל".

חוץ משר החוץ וחבר הפרלמנט היהודי, למשלחת המדינית הצטרפו גם ראש הקהילה האשכנזית באזרבייג'ן, קנדי זלמנוביץ ויו"ר התאחדות העולמית של יהודי קווקז, מדווי ילזארוב שאמר במהלך הטיסה לישראל לערוץ 7, "החלום של כל יוצאי יהודי אזרבייג'ן הגרים בישראל הוא שתפתח שגרירות בישראל. הנושא יעלה על סדר היום בביקור ואני מצפה שזה יקרה בזמן הקרוב".