חוזר. מצנע
חוזר. מצנעפלאש 90

ח"כ עמרם מצנע (התנועה) נבחר היום לעמוד בראש ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בישיבה חגיגית בה השתתפו שר החינוך שי פירון, שרת המשפטים ציפי לבני, חברי כנסת מכל סיעות הבית, ראשי רשויות, אנשי חינוך ועוד.

לאחר ההצבעה שאישרה את מינויו, הציג ח"כ מצנע את משנתו החינוכית ואמר כי בראש סדרי העדיפויות של ועדת החינוך יעמדו צמצום הפערים והגדלת השוויון – מרכז מול פריפריה והמגזר הערבי מול המגזר היהודי.

עוד אמר כי הוועדה תהווה במה לדיונים ערכיים ולמפגש בין הציבור לקובעי המדיניות. "נהיה קשובים ליוזמות פורצות דרך שיגיעו מהשטח, נפקח ונבקר את משרד החינוך, אך נהיה גם גוף משלים למשרד החינוך", אמר מצנע. 

נושאים נוספים בהם תתמקד ועדת החינוך הם: תשלומי ההורים, מעמד החינוך הטכנולוגי, מעמד המורה והכשרתו, החינוך הבלתי פורמלי, שירות לאומי ושנת שירות ועוד. בתחום הספורט תתמקד הוועדה בנושא מאבק באלימות, חוסר סובלנות וגילויי גזענות בספורט.

שר החינוך, שי פירון, בירך על המינוי ואמר כי יש ברית עמוקה בינו לבין היו"ר הנכנס שמקורה בהסכמה על הסוגיות החשובות ביניהן: צמצום הפערים ומתן הזדמנות שווה לכל תלמיד בישראל, קידום סוגיית המורים וקידום נושא הערכים בשיח הישראלי. 

שרת המשפטים, ח"כ ציפי לבני, בירכה את עמרם מצנע "האדם הנכון במקום הנכון", כדבריה. עוד אמרה כי היא שמחה על חזרתו למגרש הפוליטי והציבורי ועל תרומתו למדינת ישראל. "המעשה הציוני הגדול ביותר שלך הוא פעילותך בעיר ירוחם. תרומתך בוועדה תהיה גדולה וערכית ותוכל להיאבק למען הדברים החשובים המאפיינים את כל חייך", אמרה השרה לבני.

יונה יהב ראש עיריית חיפה תיאר את ח"כ מצנע כ"איש הציבור היחיד שמעולם לא עשה לביתו אלא תמיד למען הציבור". יהב הצר על כך שהכנסת מייצגת רק את מדינת תל אביב, למעט ח"כ מצנע שהוא היחיד מהצפון.

מיכאל ביטון, ראש המועצה המקומית ירוחם סיפר שכשהוא מסתובב בירוחם ובבתי הספר הוא מקבל נזיפה "למה אתה לא כמו מצנע". הוא הוסיף ואמר כי הוא "מקווה שהדברים שלמדת על פריפריה ופערים ישמש לך בתפקידך".

וג'יה כיוף ראש מועצת עוספייה אמר "באתי כשכן להגיד שאני מאוד שמח שעמרם נמצא כאן. החינוך יכול להביא למדינה דמוקרטית. אני רוצה שוויון - שהבן שלי ישדר שהוא ישראלי גאה".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, אמרה כי ועדת החינוך תקבל את שיתוף הפעולה המלא ממשרד החינוך, "נעשה הכל כדי שהחינוך ישפיע לחיוב על הווייתה של החברה הישראלית".