200 ילדים בעלי לקויות שכליות השתתפו היום (שני), יחד עם בני משפחותיהם, בטקס בני ובנות מצווה חגיגי ברחבת הכותל המערבי.

את האירוע יוזמת זו השנה ה- 11 תנועת "גיבורים קטנים" הפועלת למען קרוב ילדי החינוך המיוחד לחברה הישראלית.

באירוע השתתפו מעל 200 בנים ובנות בגילאי בר\בת מצווה מעשרות בתי ספר של החינוך המיוחד, מבאר שבע ועד חדרה. הילדים, לוו על ידי בני משפחה, מתנדבים וסגלי חינוך.

את הילדים קיבלו בשירה ובריקודים מאות מתנדבי ישיבת ואולפנת חורב אשר חברו לילדים וסייעו להם באופן אישי לקיים את מצוות הנחת טלית ותפילין ברחבת הכותל.

באזור הטקס הוצגה יצירת ענק של הצייר יונתן כיס לב אשר הורכבה מפאזל עצום ממדים בו כל בן ובת מצווה המשתתפים בטקס קיבלו חלק לצביעה, מאחורי כל ציור חתמו הילדים את שמם בליווי משאלה ובקשה.

נשיא תנועת גיבורים קטנים, עו"ד יריב וינצר, סיפר כי "החיוך שלהם מחמם לנו את הלב, רגעי האושר הקטנים והמשמעותיים כל כך שאנו מצליחים לספק לילדים ולמשפחותיהם הם הסיבה שבכל שנה, זה 11 שנים, אנו מצליחים להגיע למעלה מ-2,000 ילדי חינוך מיוחד בגילאי 6-21 באמצעות חמש מאות מתנדבי העמותה המסורים, ולספק להם פעילות מיוחדת, המעודדות ומסייעות להשתלבותם בחברה".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אמר כי "זהו דבר נפלא ולא ברור מאליו, שגם ילדים בעלי מוגבלויות שכליות, שרוצים להרגיש קשר לעם ישראל, לחגוג בר מצווה ולהניח תפילין כמו כל יהודי, יוכלו לעשות כן. חשוב שנעודד את הילדים ונחזק אותם ואת משפחותיהם".