חלל (הדמייה ממוחשבת)
חלל (הדמייה ממוחשבת)NASA / Science Faction

נאס"א הודיעה כי מדעני טלסקופ החלל קפלר גילו שתי מערכות שמש הכוללות שלושה כוכבי לכת הדומים ביותר לכדור הארץ שהתגלו עד כה.

מדובר בשלושה כוכבי לכת, מחוץ למערכת השמש, המתאימים ביותר לחיים אנושיים. החדשות הרעות הן שהם כולם במרחק מאוד גדול מכדור הארץ.

הלוויין קפלר של נאס"א, העוקב אחר למעלה מ-150,000 כוכבי לכת בניסיון למצוא כוכבי לכת המתאימים לחיים אנושיים, מצא את השלושה.

שניים מהכוכבים, קפלר 62E וקפלר 62F, נמצאים במערכת של חמישה כוכבים סביב כוכב מארח קטן יותר וחם פחות מהשמש שלנו. מדובר על הכוכבים הקטנים ביותר שנמצאו באזורים "שיכולים להיות מיושבים". מדובר על אזור בו הכוכב יכול, באופן תיאורטי, להחזיק מים נוזליים.

הכוכב השלישי, קפלר 69C, הוא כוכב שהמדענים עדיין לא בטוחים האם ניתן להחזיק בו מים, אך בגלל שהם עדיין לא שללו זאת- הכוכב נמצא באותה הרשימה.

כל הכוכבים שנמצאו רחוקים מאוד ממערכת השמש שלנו. 1,200 שנות אור לכוכב הלכת המרכזי במערכת קפלר 62, ו-2,700 שנות אור לכוכב הלכת המרכזי במערכת קפלר 69. שנת אור היא יחידת מידה לאורך המשמשת באסטרונומיה לחישוב מרחקים בין גרמי שמים ברחבי היקום.

"מציאת כוכב לכת כמו שנמצא היא אבן דרך משמעותית למציאת כוכבי לכת הדומים באמת לכדור הארץ", אמר תומס ברקלי, מדען נאס"א מהמעבדה בסונומה.