אהבה בלב העיר
אהבה בלב העירהוצאת שוקן

מלח מחיל הים האמריקאי שמקבל ליל חופשה לפני שספינתו תפליג למלחמה בנאצים, מסתובב עם חברו בסנטרל פארק, ניו יורק.

הוא פוגש שם נערה שרועדת מקור ומזמין אותה לאכול משהו חם. אחרי שהוא עוזב הוא שולח מכתב ועוד לפני סוף המלחמה הם זוכים לחתונה מתוקשרת. עד השחרור גם ילדה בת. בשישים ושלוש שנות הנישואין הבאות, בני הזוג לא יגיעו לניו יורק שוב...

יש דברים שיכולים לקרות רק באמריקה, והסיפור הזה, אחד מתשעת הסיפורים שמאכלסים את הספר "אהבה בלב העיר", מייצג אותם נאמנה.

סטודנטית מבקשת משוטר בכיכר הטיימס המלצה על מסעדה וזה הפתח לחיי נישואין ארוכים. תייר גרמני מבקר בפסל החירות ומכיר שם את שאהבה נפשו, ועוד.

העיתונאי אריאל צבר, שהוריו (הוא ממוצא עיראקי, סטודנט באוניברסיטת ייל, היא עוס''ית מניו יורק) הכירו בעיר הקוסמופוליטית הזו והתחתנו תוך ארבעה חודשים מפגישתם ברחוב, הוקסם מסיפורם. בעקבות כך החליט ללקט סיפורים מדהימים אחרים.

במקביל לתיאוריות על ארכיטקטורה, המנסות להסביר למה דווקא שם זה מצליח , טרח המחבר לראיין אנשים שונים שאתרים ידועים בניו יורק היו השדכן שלהם.

בכל פרק בספר מובא סיפורו של אחד הזוגות, רומנטי ומיושן, עדין ומעורר חיוך. רוב הזוגות אינם גרים בניו יורק ולא התגוררו בה מעולם. בסוף הספר מתואר היכן חיים בני הזוג היום.

כמובן שמוסר ההשכל של הספר, מיועד לבודדים שעדיין מצפים לפגוש את בן זוגם באקראי.

הוא בטח לא מיועד לילדים שחושבים שאפשר לדבר עם זרים, ובניו יורק של היום גם למבוגרים לא. אבל עובדה שאצלם זה הצליח - כל הזוגות חיים באושר ועושר כבר עשרות שנים.