אבטחה מוגברת. אילוסטרציה
אבטחה מוגברת. אילוסטרציהפלאש 90

משלחת חברי פרלמנט מתאילנד, המונה 33 חברי פרלמנט תאילנדים ובראשם מזכ"ל הפרלמנט, מבקרת בישראל החל מהיום (יום ד') במטרה ללמוד ולבחון פתרונות אבטחה ישראליים המקובלים במתקנים ממלכתיים וממשלתיים בישראל.

ביקור המשלחת, שהתאפשר הודות לפעילות של שגריר ישראל בתאילנד והנספח המסחרי של משרד הכלכלה, צפוי להניח את התשתית לקידום עסקאות אל מול חברות אבטחה וטכנולוגיה ישראליות בתחום ביטחון המולדת (HLS  ) ולחזק את קשרי הידידות בין המדינות.

"התאילנדים נמצאים כעת בשלבים מתקדמים של תכנון משכנו של הפרלמנט החדש וביקור זה הוא חלק מהליווי שאנו מעניקים לפרויקט" מסר ברק שרעבי, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בבנגקוק. "משלחת זו היא השנייה המגיעה לישראל, ולפניה התקיימו ביקורים של בכירים ישראלים בתחום בבנגקוק עצמה. כבר ידוע לנו על מספר שינויים מבניים שנערכו בתכנון המקורי כתוצאה מהסיורים הקודמים. אנו מקווים שהתאילנדים ישכילו לנצל את הניסיון והידע שיש לחברות הישראליות בתחום, ישתמשו בשירותיהן בתכנון ובבניה, ויתנו להן את העדיפות הראויה במכרזים הנערכים לקראת השלב הבא של הפרויקט". חברי הפרלמנט יבקרו בכנסת על מנת ללמוד על סידורי האבטחה במקום ובמתקנים אחרים בנוסף.

מוטי כהן, מנהל תחום בטחון המולדת במכון הייצוא מוסיף כי "התאילנדים עומדים כעת בעיצומו של פרויקט לבניית מבנה חדש לפרלמנט. כחלק מעבודות התכנון, ניתן דגש רב לתחום הביטחון והבקרה. בביקור הקרוב, יבקרו ויתרשמו חברי המשלחת בנמל אשדוד ויתרשמו ממערך הביטחון וכן מהאמצעים המכאניים והטכנולוגיים המרכיבים את מערכות האבטחה. כמו כן, המבקרים יסיירו בגבולות המדינה ויקבלו הסבר על המערכות החכמות המותקנות בהם. לצערנו, ארצנו נאלצת להתמודד באופן תדיר עם איומים על בטחון המדינה, מתקניה ואזרחיה-  אך עובדה זו מציבה אותנו בשורה הראשונה בעולם בתחום אבטחת המולדת (HLS) ומאפשרת לנו לחלוק את הידע עם ידידנו על מנת לסייע להם להגן על מתקנים רגישים, כדוגמת הפרלמנט בבנגקוק".