חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32, פרסמה היום אזהרה מפני תוכנת אנטי וירוס מתחזה הנקראת Secure Bit, המנסה לדבריה להוציא את כספם של המשתמשים במרמה לאחר שהיא משכנעת אותם שהמחשב שלהם נגוע בווירוסים.

אם המשתמש לא משתף פעולה היא נועלת לו את המסך.

לפי החברה, תוכנת האנטי וירוס המתחזה משלבת שתי שיטות של הונאה – תוכנת אנטי וירוס מתחזה ונוזקה לנעילת מסך - כדי לגרום לקורבן לשלם ממיטב כספו. לאחר שהמשתמש התקין את תוכנת האנטי וירוס ה"חינמית" Secure Bit הוא מיד מקבל הודעה שרמת האבטחה של המחשב שלו היא נמוכה ושעליו להתקשר לתמיכה על מנת לטפל באיומים שנמצאו. בשלב זה ייפתחו חלונות קופצים עם מספר מרתיע של איומים שנמצאו.

אם הקורבן לא משתף פעולה תוך פרק זמן מסוים, התוכנה נועלת את המסך ולא מאפשרת למשתמש לבצע שום פעולה על המחשב בטענה שהמחשב נגוע ושעל מנת להשיג שליטה מחדש על המחשב עליו להתקשר למספר הטלפון אשר ניתן בהודעה. בשיחה עם "נציג התמיכה" של Secure Bit נדרשו חוקרי ESET שבדקו את האיום לשלם 49.99$ עבור הסרת הקבצים הנגועים והשבת השליטה על המחשב לבעליו. עוד מסרו בחברה שלמרות שהסרת האיום הזה היא יחסית פשוטה, משתמשים רבים לא יזהו שמדובר בהונאה ועלולים לשלם ממיטב כספם.

תוכנות אנטי וירוס מזויפות היו נפוצות יותר בין השנים 2008 ל 2011 ובשנת 2010 זה היה האיום הנפוץ ביותר בעולם עם כ- 55 אלף התקפות ביום, אך גם היום ניתן לראות אלפי התקפות כאלה מדי יום. תוכנת האנטי וירוס המזויפת הנפוצה ביותר הייתה Antivirus 2010 שהותקנה על מיליוני מחשבים מסביב לעולם וההכנסות של יוצריה נאמדו במיליוני דולרים.