גרסה 13.04 של אובונטו
גרסה 13.04 של אובונטואתר אובונטו

קנוניקל, החברה המסחרית שעומדת מאחורי אובונוטו, הודיעה היום על השקת גרסה 13.04 של מערכת ההפעלה מבוססת הלינוקס. בגרסה זו, לפי מנכ"לית החברה ג'יין סילבר, חלו שינויים רבים לקראת הפיכת אובונטו לגרסה שמיועדת להתקנה בכל תצורות המכשירים, כולל טלפונים וטאבלטים.

עם זאת, אובונטו 13.04 היא עדיין מערכת הפעלה שמיועדת למחשבים נייחים וניידים בלבד, אבל היא אמורה להיות האחרונה שתוגדר ככזו. החל מהגרסה הבאה, 13.10, כבר תשלב קנוניקל את Ububuntu Touch, שהיא ערכת השינויים הנדרשת לצורך הפעולה התקינה של אובונטו גם במכשירים ניידים המבוססים על מגע.

עוד שינוי משמעותי שטרם בוצע, ונדרש להפיכת אובונטו למערכת הפעלה שמתאימה לכל מכשיר, הוא החלפת מערכת הממשק הגרפית X Windows ב-MIR, וזה יקרה רק בגרסה 13.10. מפתחים שרוצים להתכונן יכולים עם זאת לשלב את MIR כבר בגרסה הנוכחית כדי להתכונן.

השינויים שכן בוצעו בגרסה 13.04 קשורים בעיקר לסביבת העבודה הכללית: היא, לפי החברה, עולה יותר מהר מאשר בגרסאות קודמות, חוזרת יותר מהר ממצב שינה, משתמשת בפחות זיכרון עבודה, משתמשת בקבצי תמונה קטנים יותר ואפילו צורכת פחות חשמל. כמו כן קל יותר לכבות את ה-WiFi עבור מה שמוגדר כמצב טיסה. מבחינה גרפית אין שינויים משמעותיים.