עו"ד שפטל
עו"ד שפטלפלאש 90

עו"ד יורם שפטל מקווה שממשלת ישראל תצליח לממש את הרפורמות מרחיקות הלכת במיסוי ובסדרי העבודה במשק ולא תיכנע לאיומי ההשבתה.

"אלה רפורמות שבאמת אמורות להיטיב עם הציבור כולו. למשל הרפורמה בנמלים שתיצור שני נמלים גדולים פרטיים כמו שיש ברוב מדינות העולם", אמר שפטל בראיון לערוץ 7.

לדבריו, הגיע הזמן לשבור את הוועדים הגדולים שמאיימים כל הזמן בהשבתה ושולטים במשק ובציבור, "יש לנו רב מחבלים משקי, בריון שמכהן כמזכ"ל ההסתדרות. ההסתדרות היא בפועל ארגון של הוועדים הגדולים במשק, קבוצות של בריונים שהשתלטו על הכניסה והיציאה ממדינת ישראל. עובדי הנמלים, רשות שדות התעופה, חברת החשמל, מקורות והרכבת. למעט עובדי הרכבת מדובר בחבורת עובדים שנהנים מהשכר הגבוה ביותר במשק.

"עובדי חברת החשמל בוזזים את הקופה הציבורית ושולטים על השאלטר של המדינה, חברת החשמל חייבת כבר 70 מיליארד שקל, הפסדי עתק שנובעים בעיקר מהשכר המופקע שהם סידרו לעצמם".

עו"ד שפטל טוען כי יש להרגיע את "חבורת הבריונים" הזאת, "רב המחבלים המשקי עיני, הוא השליח שלהם. וכמו כל בריון גם הם לא רוצים לוותר על השליטה הבלתי מוגבלת שלהם על הכניסות והיציאות לישראל. לכן עייני עומד להכריז על שביתה כללית. הדרך להתמודד עם שביתות פראיות כאלה, היא באמצעות חקיקה, כפי שעשתה באנגליה אשת הברזל תאצ'ר שהגבילה את כוחם של האיגודים המקצועיים וקבעה שחבורת הבריונים לא תוכל להכתיב לממשלה את המדיניות הכלכלית. תאצ'ר לא אפשרה להכריז על שביתה ללא הצבעה, כך גם ראוי שיהיה אצלנו", טען שפטל.