כ-400 חניכים מקרב המכינות הקדם צבאיות התורניות ייפגשו ביום ראשון, ל"ג בעומר, ליום עיון בנושא "חוסן לאומי".

בשעות אחר הצהריים יתקיים יום ספורט שייפתח במירוץ של 13 ק"מ. המירוץ יתקיים לזכרו של בוגר המכינה הקדם צבאית בית יתיר - יוחנן הילברג הי"ד, אשר נפל באסון השייטת. האלוף (במיל.) יואב גלנט, שהיה מפקדו של יוחנן הילברג, יוביל את המירוץ לזכרו של יוחנן.

הרב משה הגר, יו"ר מועצת המכינות הקד"צ, גאה בכמות הגדולה של המכינות וטוען שזו ההוכחה הטובה שיש לנו נוער איכותי, "לפני כ-25 שנה הוקמה המכינה בעלי שהייתה מכינה דתית, אחרי שמונה שנים הוקמה המכינה החילונית הראשונה בנחשון. מאז המכינות פורחות וזה מלמד על איכות הנוער שלנו. יש כל כך הרבה מועמדים למכינות, והצבא לא תמיד מאשר את המכסות שאנחנו רוצים. כיום יש 1,200 חניכים בכל מחזור, גם במכינות הדתיות, ועוד 1,200 חניכים במכינות החילוניות".

המכינות הקדם צבאיות מונות כיום 23 מכינות חילוניות ו-19 מכינות דתיות. תכניות הלימודים מוקדשות להעמקת הזהות היהודית-ציונית, לעיון בנושאי חברה ומדינה, ציונות ודמוקרטיה, אהבת העם והארץ ולטיפוח נאמנות ומחויבות מלאה כלפיהם. חלק מהמכינות משלבות עבודה התנדבותית קהילתית עם האוכלוסייה המקומית באזור בו פועלת המכינה.

הרב הגר מספר על שיתופי פעולה רבים בין המכינות הדתיות לחילוניות, "גם לנו יש הרבה מה ללמוד מהמכינות החילוניות חוץ מתורה, וגם מהמכינות החילוניות באים לבקר אצלנו, אלה צעירים חילונים שמרגישים שהם לא קיבלו מספיק ערכים בתיכון והם רוצים לקבל עוד".