עמונה
עמונהפלאש90
נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, הסכים היום (ראשון) להאריך את המועד המקסימלי לפינוי היישוב עמונה, עד לתאריך ה-15 ביולי השנה.

בחודש שעבר ביקשה המדינה מבג"ץ לדחות בשלושה חודשים את פינוי עמונה הסמוך לעפרה בבנימין. המדינה טענה כי הממשלה החדשה הושבעה לאחרונה ונדרש זמן לדון בסוגייה בפני הדרג המדיני החדש. 

עם זאת, בג"ץ הורה למדינה ולמועצה האזורית מטה בנימין לעדכן באשר למצב בשטח עד לתאריך 26 ביוני, והורה לעותרים הפלסטינים להגיב לתגובה זו בתוך כעשרה ימים. ייתכן כי באמצעות כך יתאפשר למדינה לפעול לשינוי הנסיבות.

שופטי בג"ץ חייבו את המדינה להרוס את הישוב עד סוף שנת 2012, אך בתחילת נובמבר האחרון ביקשה המדינה דחייה של שישה חודשים, וקיבלה משופטי העליון ארכה לפינוי עד 30 באפריל. יום כאמור אישר בית המשפט העליון לדחות את מועד הפינוי עד לאמצע חודש יולי.

עמונה הוקמה בשנת 1995 סמוך לישוב עפרה ולטענת ארגוני השמאל הקיצוניים, הוא ברובו המוחלט על קרקע פלסטינית פרטית. באחד בפברואר 2006, בעקבות עתירה שהגיש ארגון "שלום עכשיו", הרסה המדינה תשעה בתים במקום. מאות נפצעו בעימותים בין המשטרה לאלפים שניסו למנוע את הפינוי. 

בשנת 2008 עתרו הטוענים לבעלות על הקרקע ועמותת "יש דין" בדרישה להרוס את המקום. המדינה קיבלה את העתירה וקבעה כי הישוב יחרב - אך בכפוף לסדרי עדיפויות.