תקועים במירון
תקועים במירוןפלאש 90

הכשל התחבורתי החמור שליווה את אירועי ל"ג בעומר במירון זוכה לאדישות ציבורית יחסית. לפי שעה  שרי התחבורה וביטחון הפנים טרם קראו לבדיקה מקיפה של האירועים. לעומת זאת היחידים שעושים זאת הם חברי הכנסת החרדיים שהבהירו כי יש לבדוק את שאירע ואף להסיק מסקנות אישיות נגד האחראים.

ח"כ מאיר פרוש אמר כי "מה שקרה במירון הוא בלתי נסלח. מדינת ישראל יודעת להיערך לכל אירוע גדול כקטן בכל הזמנים ובכל רחבי בארץ, דווקא כשמדובר במירון, ולמרות שמספרי המבקרים צפויים וידועים לכל, המדינה לא הצליחה למנוע את הקטסטרופה הנוראית שיכולה הייתה לעלות בחיי אדם.

"לא ייתכן שמדי כמה שנים חוזר על עצמו אותו הריטואל של קריסת התחבורה הציבורית וכלל התחבורה למירון וממנה. אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים לבדוק את שאירע ולעשות הכול כדי שאירועים קטסטרופליים מסוג זה לא יישנו".

"יחד עם זאת, אני מבקש להודות למנכ"ל ראשות המקומות הקדושים, הרב יוסף שווינגר, ואיתו עמו האחראי על המקומות הקדושים בצפון, הרב ישראל דרעי, שיחד עם ראשי וקציני אגף התנועה הארצי של משטרת ישראל הצליחו במהלך כל שעות היממה להגיש עזרה לעשרות הרבנים והאדמו"רים שבאו להתפלל בראש מקהלות רבבות עמך בית ישראל ואלפי החסידים באתרא קדישא מירון".

מוקדם יותר אמר ח"כ אורי מקלב כי מדובר ב"אם כל הקריסות". לדבריו, "שום הסבר לא יצדיק את התוצאה, בשביל זה הייתה היערכות. נדרוש להסיק מסקנות אישיות נגד האחראים", אמר והוסיף כי "עירבנו את כל הגורמים, נקווה לשינוי בזמן הקרוב".

ח״כ יעקב אשר סיפר כי שוחח החל משעות הבוקר המוקדמת עם בכירים במשרד התחבורה במשטרה והגורמים הרלוונטיים המפקדים על האירוע בניסיון להביא לשיפור המצב הקטסטרופאלי השורר במירון. "לא יתכן שלאחר הערכות כל כך ארוכה למבצע הזה שורר במקום כאוס מוחלט של אנשים נשים וילדים אשר מגיעים למצב של סכנת חיים אני פועל בכל המישורים על מנת להחזיר הסדר על כנו בהקדם", אמר.