עימות פומבי בין נתניהו לליברמן

ישיבת סיעת הליכוד נפתחה היום בדיווח מטעמו של יו"ר הסיעה והקואליציה, ח"כ יריב לוין, על התקדמות ניסוח חוק משאל העם על כל הסדר מדיני.

בעקבות הדיווח לקח ליברמן את רשות הדיבור ואמר, כי "אנחנו לא מתלהבים ממשאל עם, יש ממשלה והיא צריכה למשול, אי אפשר להביא כל דבר לעם, צריך בסופו של דבר לקחת אחריות".

בעקבות דבריו של ליברמן נטל נתניהו פעם שניה את רשות הדיבור והבהיר כי יש מחלוקת בסוגיה זו בינו ובין יו"ר ישראל ביתנו.

"יכולים להיות חילוקי דעות בינינו. אני תומך ברעיון משאל העם. הסדר מדיני איננו 'כל דבר', הסדר מדיני לא יכול להיות מוכרע ברוב מזדמן משום שזה דבר שמשפיע על כל העם. הגישה שלנו היא לתמוך בזה", אמר נתניהו.

במהלך ישיבת הסיעה התייחס נתניהו גם למצב במזרח התיכון, "ישראל ניצבת בצבר איומים שהולך ומתפתח סביבנו. איראן ממשיכה בתכנית הגרעין שלה, היא טרם חצתה את הקו האדום שהצגתי באו''ם, אך היא מתקרבת אליו בשיטתיות. אסור לתת לה לחצות אותו".

"בסוריה נערכים כוחות חדשים והם מציבים בפנינו שתי סכנות עיקריות: הסכנה הראשונה היא קודם כל תקיפה של אזרחינו וחיילינו מקו רמת הגולן. והסכנה השנייה היא העברת או נפילת כלי נשק קטלניים בידי חיזבאללה וארגוני טרור אחרים".

נתניהו הוסיף כי "בדרום יש ניסיון לחדש את התקיפות נגדנו ולהפר את השקט שהושג בעקבות 'עמוד ענן'. אנו עוקבים ונערכים לכל תרחיש. אנו מבצרים את כוחו של צה''ל ואנו לא נאפשר פגיעה באזרחינו - לא בצפון ולא בדרום. צריך שיהיה ברור כלפי כל הכוחות בעזה – אם ימשכו ההתקפות הללו אנו לא נאפשר טפטוף של טילים על ערי ישראל. אנו נגיב בעוצמה הרבה יותר גדולה".