אוטובוס אפיקים תחבורה בשומרון אריאל
אוטובוס אפיקים תחבורה בשומרון אריאלהלל מאיר

בעקבות פיגוע הדקירה בו נרצח הבוקר אביתר בורובסקי הי"ד הבוקר בצומת תפוח, מתריע ראש עיריית אריאל הסמוכה, אלי שבירו, ביומן ערוץ 7  מפיגוע דומה שיתרחש בתחבורה הציבורית העוברת באזור.

בראשית הדברים מציין שבירו כי אכן קיימת תחושה של עליית מדרגה של הטרור הפלשתיני בחודשים האחרונים והמצב כעת שברירי מאוד כפי שניתן לחוש מדי יום ביומו. שבירו מחזק את די צה"ל במערכה היומיומית והקשה מול הטרור הפלשתיני, אך עם זאת הוא מזכיר כי בניגוד לפיגוע שאירוע הבוקר, אירוע שהתרחש ללא התראה מוקדמת, הרי שבתחבורה הציבורית קיימת התראה יומיומית מפיגוע היכול להתרחש בכל רגע נתון.

שבירו מספר על מציאות בה באוטובוס ישראלי נוסעים לעיתים ארבעים או ארבעים וחמישה פלשתינים בעוד הישראלים היחידים או הכמעט יחידים הם הנהג ולעיתים חייל מנומנם. במציאות שכזו תרחיש של חטיפת נשק מחייל או דקירה חלילה נראה כיותר מאפשרי.

בדבריו קורא שבירו לאלוף פיקוד המרכז לשקול מחדש את סוגיית ההסעות לערביי יו"ש. שבירו רואה ברצח הבוקר בצומת תפוח כמשל למתרחש ולעשוי להתרחש בעתיד בתחבורה הציבורית בהיותה מכנסת לתוכה כמות אדירה של פלשתינים ומספר מצומצם של יהודים למקום אחד, ומכאן ואילך תלויים הדברים ברגע בו יחליט אחד הפלשתינים לעשות מעשה.

שבירו דוחה את הטענה לפיה אירוע מעין זה יכול להתרחש בכל נקודה בארץ. לדבריו קיים הבדל משמעותי בין פלשתיני אחד הנוסע באוטובוס מלא יהודים בכבישי המרכז לבין אוטובוס גדוש בפלשתינים שרובם המוחלט יכול להיות תמים אך די בו באחד שיחליט לבצע פעולת טרור נגד מיעוט היהודים שבאוטובוס.