אם אשכחך ירושלים
אם אשכחך ירושליםעטיפת הסינגל

מרדכי יצהר ממשיך לעבוד במרץ על אלבומו החדש. לאחר שבחג סוכות האחרון הוציא את הסינגל הרחמן, בו ארח לדואט את הזמרים סיני תור ובנימין לנדאו – הוא מוציא כעת סינגל נוסף, הפעם לכבוד יום ירושלים.

אם אשכחך - הוא שיר נשמה וכמיטב המסורת הלחן משלב מזרח ומערב, שירה נוגעת עם נגיעות של כלים מזרחיים כמו הטאר הפרסי של משה שלו והכינור של ניר מוצרי, כשאת כולם עוטף העיבוד של ערן קליין. אל שירתו של מרדכי מצטרפים אחיו הצעיר משה בוימל וחברו הטוב הזמר יצחק מאיר.

"באלבום הזה יש לי נטייה לשתף הרבה אנשים, אני מרגיש שהמוזיקה אצלי חייבת לבוא ביחד עם חיבור לאנשים ובעצם זה המיוחד במוזיקה, שאפשר לחבר הרבה קולות וסגנונות וזה יוצר פסיפס אנושי מוזיקלי מיוחד" – מספר מרדכי על העבודות לאלבום שעתיד להיות מלא וגדוש בדואטים.

הלחן התקבל בתשעה באב לפני 10 שנים, ימים ספורים לאחר שמרדכי התארס, פתאום ירדה אליו המנגינה. במקור היא הולחנה למילים "בני ציון היקרים המסולאים בפז איכה נחשבו לנבלי חרס...", אבל כיאה לשיר שנכתב בתשעה באב המילים עצובות מידי והיה מתבקש להחליפן במילים שיבטאו גם את ההמשך והתקווה של ירושלים ולא רק את האובדן, המילים אם אשכחך ירושלים פשוט נפלו על המנגינה. השיר רואה אור לכבוד יום ירושלים, וזוהי המתנה שלו לעיר, אותה הוא כל כך אוהב ומנגן בה מידי שבוע.