תינוק בברית מילה
תינוק בברית מילהפלאש 90

מזל טוב, תינוק חדש עומד לבוא לעולם. אבא ואמא שמחים, סבא וסבתא נרגשים וכולם מחכים ומצפים.

הרך הנולד מגיע לעולם ואיתו מגיעות ההוצאות: עגלה, מיטה, ביגוד ועוד שלל דברים. המשפט הרווח הוא "ילד חדש צריך דברים חדשים". האומנם? האם כל ילד שנולד צריך עגלה באלפי שקלים? האם עגלה שהייתה בשימוש אצל מישהו אחר כמה חודשים לא מכבדת אותנו מספיק? ומה לגבי שידה וארון?

לרוב הנטייה שלנו לא לקנות מיד שנייה נובעת משתי סיבות. הטיעון הראשון מתבסס על מה יגידו, איך זה ייתפס על ידי הסביבה. האם זה אומר שאין לנו כסף לקנות דברים עבור ילדינו? הנימוק השני שאנו נתלים בו הוא שמוצר חדש הוא יותר איכותי, יש לו אחריות והוא יחזיק לאורך שנים ולא יתקלקל.

לצערנו, אנו יודעים כי איכות המוצרים היום אינה כפי שהייתה פעם, ורובם מבוססים על מיתוג ופחות על איכות. היום ניתן למצוא מוצרים כמעט חדשים באתרי יד שנייה כמעט בחצי מחיר. אותם אתרים מאפשרים לנו גם בחירה נרחבת על פי זמן שימוש, בלאי ולעיתים גם אחריות על המוצר, ובכך אנו יכולים להרוויח גם מוצר איכותי וגם מחיר נמוך.

חשוב לזכור: כל מוצר מפסיד 15-30 אחוזים ברגע קריעת הניילונים. כאשר אנו רוכשים מוצרים מיד שנייה אנו מרוויחים את הפחת ואיננו סופגים את ההפסד הכספי על השימוש הראשוני. מוצרי חשמל, רכבים, ריהוט ואפילו בתים ניתן לרכוש מיד שנייה, כאשר בכל אחד מהם מימד הסיכון משתנה.

להורים ולחברים נוכל להסביר כי בסכום שהקצבנו הצלחנו לרכוש לא רק את הפריט שרצינו כי אם גם פריטים נוספים שכולם באיכות טובה.

הכותבת היא יועצת לכלכלת משפחה