מנהלי רמדיה בבית המשפט
מנהלי רמדיה בבית המשפטצילום: פלאש 90

המדינה הגישה ערעור על החלטת בית משפט השלום בפ"ת לזכות את מנכ"ל רמדיה לשעבר מאשמת גרימת מוות ברשלנות בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת רמדיה.

בערעור טוענת המדינה, כי המנכ"ל היה אחראי כמנהל ליצור מנגנון ניהולי שיוודא את תכולת ובטיחות מזון התינוקות ששווק ע"י חברת רמדיה, תחת ניהולו. המדינה טוענת כי כשליו של המנכ"ל היו חלק מהגורמים שהובילו לאסון.

נזכיר כי בית משפט השלום בפ"ת זיכה את מנכ"ל רמדיה, גדעון לנדסברג, מהעבירות שהואשם בהן, גרימת מוות ברשלנות חבלות ברשלנות ושיבוש הליכי משפט. לעומת זאת הורשע לנדסברג בעבירה על חוק התקנים.

בית המשפט זיכה לחלוטין את דירקטור החברה משה מילר ולעומת זאת הרשיע את טכנולוג המזון של החברה, פרדריק בלק, בגרימת מוות ברשלנות ומעשה העשוי להפיץ מחלה.

השופטת קיבלה את טענת רמדיה ולפיה הוצאת הרכיב החיוני מהמזון לתינוקות, הוצאה שהובילה לפגיעה החמורה בהם ולמותם של שלושה מהתינוקות, לא נעשתה על דעתם של אנשי החברה אלא מדעתם של אנשי החברה הגרמנית 'הומנה' המייצרת את המוצר. חברת רמדיה לא הייתה שותפה לתהליך בחברת הומאנה בו הוחלט לוותר על ויטמין B1. "נציגי חברת רמדיה והומנה מעולם לא קיימו פגישה בהן עלתה הוצאת הוויטמין. מנכ"ל רמדיה, מר גידי לנדסברגר, מעולם לא נכח בפגישה או בתכתובת על הוצאת הוויטמין", כתבה השופטת.

בדבריה ביקרה השופטת ליה לב און את המדינה על שלא דאגה למיצוי הדין עם החברה הגרמנית.