השרה לבנת
השרה לבנתפלאש 90

שרת התרבות לימור לבנת הביעה הבוקר (שישי) צער רב על מותה של כלת פרס ישראל, הסופרת דבורה עומר, שהלכה אמש לעולמה.

"דבורה עומר היא גדולת סופרי הילדים והנוער בתולדות הספרות העברית. דבורה סיפרה בספריה בכישרון מופלא את סיפורה של מדינת ישראל, העניקה ביטוי יוצא דופן לערכי הציונות והפכה אותם לחלק חשוב מחיינו", אמרה לבנת.

שרת התרבות לבנת אמרה כי ספריה של עומר, "ליוו, ריתקו והילכו קסם על דורות רבים של ילדים ובני נוער. במובנים רבים גם לאחר מותה תמשיך דבורה עומר באמצעות ספריה להטביע את חותמה ולהשפיע על פני החברה הישראלית. התרבות הישראלית והספרות העברית איבדו אמש את אחת מיקירות בנותיה. אני משתתפת בצער משפחתה. יהי זכרה ברוך".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הביעה צער עמוק על מותה של עומר ואמרה כי היא חשה כמי שאיבדה קרוב משפחה. "הספרים של דבורה עומר היו חלק בלתי נפרד מהילדות ומהנעורים שלי. שרה גיבורת נילי, והבכור לבית אבי, וצוללים קדימה - היו כניסה מרתקת ורגשית אל תולדות הציונות והמדינה, 'אני אתגבר' העניק תעצומות נפש ולילדי קראתי את 'מגדל של קוביות'. עומר הייתה שותפה חשובה ואינטימית בעיצוב האתוס הציוני של רבים כמוני, והספרים הנפלאים שלה ישארו אתנו תמיד", דברי יחימוביץ'.

חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי), ספדה גם היא, "באיזה מילים בוחרים להספיד אישה גדולה מהחיים ואין מילים. ספריה של עומר העוסקים בדמויות מתולדות הציונות והיישוב העברי הצליחו לקרב קוראים רבים, ובעיקר ילדים ונוער, להתעניין בסיפורם של גיבורי ישראל כמו שרה אהרונסון ומחתרת נילי.

"דווקא בעולם של תקשורת אלקטורנית ומסרים ומסרונים מהירים, הסופרת דבורה עומר הייתה כמעיין המתגבר של תרבות ויצירה שתשמר ותילמד לדורי דורות", דברי מועלם.