הר הבית
הר הביתפלאש 90

ערב יום ירושלים, יוצאים רבני 'בית הלל' בעמדה רשמית, המתייחסת לנושא חלוקת רחבת הכותל והפתרון המסתמן, בדמות כינון רחבת תפילה שלישית.

בנוסף, מתייחסים רבנים 'בית הלל' לנושא העלייה להר הבית ומבקשים לאפשר ליהודים הרוצים בכך להתפלל על הר הבית באופן מכובד ורשמי.

רבני הארגון מציינים כי הפתרון המוצע בכותל, "ראוי למדינה יהודית ודמוקרטית, המבקשת לתת ביטוי לחופש הפולחן לצד מחויבות למסורת ישראל. אנו קוראים לממשלה למצוא פתרון דומה שיאפשר תפילת יהודים במרחבי הר הבית, ויפסיק את אפליית היהודים המנועים מקיום תפילות, פרטיות וציבוריות, במקום הקדוש לעם היהודי".

רבני 'בית הלל' מציינים בעמדתם כי "אנו תומכים בפתרון אשר יאפשר, מצד אחד, לכל הפלגים בעם ישראל לעלות לכותל המערבי ולהתפלל שם, ומאידך, ייעשה מבלי לפגוע בכבוד רחבת הכותל הנוכחי ובקדושתה. לפיכך, כינון שלוש רחבות בכותל מסתמן כפתרון ראוי. רבני בית הלל מצפים שהפתרון המוצע יביא לכך שהכותל המערבי ימשיך להיות סמל של קדושה עבור האומה ויהווה מוקד משיכה עבור כלל עם ישראל ובד בבד ימנע עימותים מבישים ברחבת הכותל המקודשת, ירושלים המאוחדת הייתה מאז ומעולם מקור לאחדות האומה ופירוד לבבות ושנאת חינם הם אלו שהביאו לחורבנה ואסור שהכותל המערבי יהפוך למוקד של מריבה, מחלוקת ושנאת אחים".

בנוסף, מעלים רבני בית 'הלל' דווקא ביום ירושלים, את הצורך החשוב לאפשר ליהודים הרוצים בכך להתפלל על הר הבית: "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר עבור העם היהודי ולא יעלה על הדעת שיהודים העולים להר תוך שמירת ההלכה, על פי הפוסקים המתירים זאת, ירגישו מושפלים ותמנע מהם האפשרות להתפלל במקום".

"אפליה על בסיס דת, כאשר למוסלמים ניתנת האפשרות להתפלל במקום קדוש זה ואילו על יהודים נאסרת התפילה, הינה דבר בלתי קביל בעליל במדינה דמוקרטית. למותר לציין, כי כל הדיונים והמאבקים סביב התפילות במקומות הקדושים חייבים להתבצע תוך כיבוד החוק ורשויות האכיפה, כראוי למדינה דמוקרטית. רבני בית הלל קוראים לממשלת ישראל למצוא פתרון הולם גם לסוגיה זו ולהפסיק לאלתר את ההשפלה הנגרמת ליהודים הפוקדים מקום זה", מוסיפים רבני 'בית הלל'.