נשים בירוק: מחזקות ומתחזקות בשומרון

יהודית קצובר ונדיה מטר, שיזמו את מפגן ההזדהות של תנועת נשים בירוק אתמול (ראשון) בשומרון מספרות כי הוא הותיר על המשתתפות "רושם אופטימי למרות הכאב".

הנשים נפגשו עם ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן, בסמוך לגל-עד שהוקם במקום הרצח בצומת תפוח לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד.

"מסיקה ודגן נתנו את התחושה שיש מנהיגות שלא תוותר למערכת הבטחון על הדרישה להחזרת המחסומים בכביש 60 והמאבק על הקמת היישוב 'מצפה אביתר' כמתן תשובה ציונית לרצח", מספרות קצובר ומטר.

"בגבעה בה יקום בע"ה הישוב מצפה אביתר יש כבר שלט וכן שאריות מלשכת ראש המועצה שעבר לשם מיד לאחר הרצח. תנועת אנשים לגבעה חשובה ביותר, חשוב שכל רכב שעובר יעצור שם ולהוכיח את דרישותינו להקמת ישוב במקום".

"כאשר הגענו לבית האבלים, היה שם סגן שר הביטחון - דני דנון. אלמנתו של אביתר הי"ד דרשה, "עם הסרת המחסומים זה היה רק ענין של זמן עד שיקרה רצח. ההבלגה על ידויי האבנים, בקבוקי התבערה סימנו את ההמשך. ואיפה כבוד עם ישראל?", זעקה צופיה.

קצובר ומטר אומרות כי היישוב יצהר איתן וחזק מתמיד, "הדרישה לכבוד עם ישראל עוברת כחוט השני בכל התדרוכים וההסברים".

"בשומרון, בבנימין וביהודה יש התרופפות בטחונית חמורה", הן מסכמות ומזכירות כי המצב בעייתי בכל הגזרות, "בערב שבת בבית עומר בדרך מירושלים לקרית ארבע חברון נרגמו עשרות כלי רכב יהודיים חצי שעה לפני שבת. במקום שצה"ל יטפל בפורעים כדי לאפשר זרימה חופשית של היהודים על הכביש, חיילי צה"ל נרגמו ע"י הערבים, הכביש נסגר ע"י צה"ל, ורבים נאלצו לחזור על עקבותם. זהו המצב בכל יו"ש".

"איננו מרגישות עדיין את הרוח החדשה במשרד הבטחון",אמרו "נשים בירוק", "אנו מתפללות ומצפות שזה יגיע יחד עם אישורי בנייה ואכיפת החוק על הערבים המשתלטים על שטחי C". 

"תנועת נשים בירוק דורשת החלת ריבונות ישראל על כל יהודה ושומרון כדי לשים סוף לתקוות, שגם ראש הממשלה נוטע בערבים, לקבלת מדינה. לא 'שתי מדינות לשני עמים' יביאו את השקט אלא עמידה איתנה על זכויותינו על הארץ".