המורים במרכז קטיף
המורים במרכז קטיףמרכז קטיף

מעל 100 מנהלים מבתי הספר של החמ"ד ממחוז דרום, התכנסו אתמול (ראשון) במרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון אשר בניצן.

מנהלי החמ"ד באו במטרה לעסוק בסוגיות חינוכיות העולות מתוך סיפור גוש קטיף, ובמהלך היום הם נחשפו לתכנים הפדגוגיים של כ"ב בשבט, יום גוש קטיף במערכת החינוך.

בכנס השתתפו  סגן שר החינוך - ח"כ אבי וורצמן, הרב תא"ל רפי פרץ - הרב הראשי לצה"ל, מר גד דעי - יו"ר הסתדרות המורים הדתיים, מוכי בטר - מנכ"ל מרכז קטיף, הרב יגאל קמינצקי - הרב האזורי של גוש קטיף, מר יאיר פרג'ון - ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, מר שלמה קוסטינר - יו"ר המועצה הציבורית מרכז קטיף ומר מאיר סבג מחמ"ד מחוז דרום.

המנהלים התוועדו לאפשרויות החינוכיות הגלומות בסיפורו של גוש קטיף, צפו  באחד הסרטים הייחודיים, כחלק מפרויקט הצילומים "שימור הזיכרון של אנשי גוש קטיף", המאגד למעלה מ-800 ראיונות אישיים של מפוני גוש קטיף.

בסיום הכנס חולקו תעודות הוקרה למנהלים לשעבר במוסדות החינוך בגוש קטיף: אפרים טשנדי, רחל כהן, יוסי קרקובר ורחל משולמי.

בסיום הסיור נשא סגן שר החינוך ח"כ וורצמן דברים וסיכם כי "אין טוב מימים אלו של ספירת העומר כדי ללמד אותנו על צמיחה מתוך משבר".

"ר' עקיבא שאיבד את 24 אלף תלמידיו קם מהשבר והעמיד תלמידים חדשים והנהיג את ישראל. כך גם מתיישבי גוש קטיף שפגשתי היום, שידעו לצמוח מתוך המשבר, לקום ולהקים המשכיות להתיישבות, לחינוך, לחיים, וכך גם אנו כאנשי חינוך צריכים לנהוג".