מזהיר. חנין
מזהיר. חניןפלאש 90

ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף היום (שני) בחריפות את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את הכפלת אחוז החסימה וצמצום אפשרויות אי האמון בכנסת.

חנין קרא לפתוח במערכה ציבורית נגד היוזמות המסוכנות הללו, "רק כך ניתן להבין את האור הירוק שוועדת השרים לחקיקה נותנת היום להצעתה החוק המגבילה את הזכות להציע אי אמון בכנסת והמכפילה ל4% את אחוז החסימה בבחירות לכנסת".

"במדינה שבה ראש ממשלה יכול להחליט לבד על מלחמה וראש ממשלה אחר - על התנתקות ופירוק התנחלויות, הבעיה איננה חוסר משילות".

חנין הוסיף כי "כשהשלטון יודע לאן הוא רוצה ללכת - הוא יכול להוביל לשם. הבעיה האמתית אצלנו היא הפוכה - בעיה של השתתפות. אזרחים רבים איבדו אמון במערכת הפוליטית והפסיקו לקחת בה חלק. כדי להתמודד עם הבעיה הזו צריך להסיר את חסמי הכניסה לפוליטיקה ולא להגביה אותם עוד יותר".

"לא המפלגות הקטנות מסכנות את 'יציבותה של המערכת הפוליטית', לא בהן נמצאים הפריימריז המושחתים. לא הן מכניסות לפוליטיקה אנשים נטולי דרך ועקרונות. נהפוך-הוא: מפלגות קטנות תרמו לפרלמנטריזם הישראלי חברי כנסת ערכיים, חרוצים ותורמים. דחיקת המפלגות הקטנות מהכנסת תיפגע במיעוטים אידאולוגיים וביכולת של כוחות חדשים להתארגן ולהיכנס לזירה הפוליטית".

"עמדת חד"ש היא שהכפלת אחוז החסימה היא רמיסה כוחנית של זכות קבוצות מיעוט לבטא את עצמן בכנסת. היא תפגע קשות במגוון הדעות המיוצגות בכנסת, ותפגע ביכולת לנהל בכנסת דיון המשקף את מגוון הדעות הקיימות בחברה".

"העלאת אחוז החסימה תפגע קשות גם בייצוג הפוליטי של הציבור הערבי בישראל וביכולת של האזרחים הערבים לבחור בין הכיוונים הפוליטיים השונים הקיימים בתוכו" .