קברו של זיגייר באוסטרליה
קברו של זיגייר באוסטרליהרויטרס

פרטים חדשים בפרשת האסיר בן זיגייר. על פי התחקיר של רשת ABC האוסטרלית, העציר X נכלא לאחר ששיבש מבצע של המוסד להשבת גופות חללי קרב סולטן יעקוב מלבנון.

בתחקיר נטען כי בנסיון להרשים את ממוניו, ניסה לגייס זיגייר איש חיזבאללה לשורות המוסד ללא אישור, ובתהליך חשף סוכן פעיל של ישראל בלבנון, שהיה אמור לאפשר את הבאת הגופות ארצה. בעקבות חשיפת הסוכן בלבנון הוא נעצר והמבצע בוטל.

לפני כשבועיים פורסם כמעט במלואו דו"ח חקירת סיבת המוות של "האסיר X", בן זיגייר, הדו"ח חשף פרטים שונים בנוגע למחדל הפיקוח אשר יתכן ואיפשר את התאבדותו של זיגייר.

השופטת דפנה בלטמן קרדאי ציינה, כי קיימות ראיות לכאורה לקיומה של עבירת גרם מוות ברשלנות, וזאת משום שהפיקוח על זיגייר היה רשלני למרות הידיעה שקיים חשש להתאבדותו. השופטת קבעה, כי חדר הפיקוח ננטש זמן ארוך לפני רגע ההתאבדות ולא אויש, באחת המצלמות הייתה תקלה והיא לא שידרה לחדר הבקרה ואיכותן של המצלמות היתה לקויה והיא לא תפקדה בתנאי חשיכה בתא.

השופטת ציינה, כי גם להחזקתו של זיגייר בזהות בדויה ובאופן חסוי היתה תרומה לתוצאה הסופית של הרשלנות, זאת מאחר שהפקודות השונות בעניינו לא סונכרנו יחדיו.

פרקליט המדינה, משה לדור, החליט שלא להעמיד לדין איש מהמעורבים בפרשת מותו של 'האסיר X', בן זיגייר, וזאת לאחר שבחן את הדו"ח.