חבר מועצת עיריית ירושלים, עו"ד יאיר גבאי, מביע תמיהה על החלטת העירייה לקיים ביום ירושלים, קונצרט מיוחד לרגל יום ירושלים בהשתתפות התזמורת הפילהרמונית והזמרת אחינועם ניני.

לדבריו, זמרת שהביעה תמיכה במדינה פלשתינית והשתתפה באירועי שמאל קיצוני, אינה ראויה לשיר לכבוד העיר, "מדובר כאן בחג לאומי ביום שמסמל את איחוד העיר וריבונותה. זמרת שמטיפה נגד העניין הזה ומביעה תמיכה במדינה פלשתינית שבירתה מזרח ירושלים, לא יכולה לשיר ביום הזה. היא יכולה להשתתף באירועים אחרים אבל לא ביום ירושלים".

גבאי טוען, כי הופעתה של ניני, עשויה לפגוע במשפחות הלוחמים, "לא ראוי לפגוע בזכרם של הלוחמים שקיפחו את חייהם בלחימה על שחרור העיר. להביא אומן כזה שלא מכבד את זכרם של הנופלים על ירושלים זה פוגע. זה חג לאומי ופוליטי וקשה לי לעשות הפרדה, דווקא בעת הזאת כשמדברים שוב על הקפאת בנייה במזרח העיר, אנחנו צריכים לשדר מסר הפוך, ואחינועם ניני לא משדרת מסר כזה".

חבר המועצה יאיר גבאי לא מתכוון להגיע להופעתה של ניני, "אני לא אגיע ואני מניח שכמוני יעשו גם רבים אחרים. אבל אנחנו שלא כמו אנשי השמאל הקיצוני לא עוסקים בחרמות, אנחנו לא קוראים להחרים אותה, אלא לבטל את הופעתה בחג הלאומי הזה. זה בדיוק כמו שעיריית אום אל פחם הייתה מזמינה את אריאל זילבר לשיר ביום האדמה".

מנהלה של ניני, בועז פסנזון מסר בתגובה, כי "אם מדינת ישראל, משרד החוץ ונשיא המדינה מבקשים את השתתפותה של אחינועם בכל האירועים הממלכתיים בישראל וברחבי העולם, כנראה שפעילותה מקובלת עליהם".

ומעיריית ירושלים נמסר, כי "אנו בוחרים אמנים לפי האיכויות המוסיקליות, האמנותיות והמקצועיות בלבד. הקונצרט בו מופיעה הזמרת אחינועם ניני נעשה בשיתוף התזמורת הסימפונית וזכה לתשבחות בפסטיבל ישראל 2012, מפי כל מבקרי המוסיקה בארץ. אנו בטוחים שהתושבים שיגיעו ייהנו מהמופע".