אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90
שישה יהודים נעצרו הבוקר בחשד שהשתחוו בשטח הר הבית בניגוד להוראות המשטרה כי אסור ליהודים להתפלל או לבצע כל אקט הקשור לתפילה בשטח הר הבית. העצורים נלקחו לתחנת ה'קישלה' בעיר העתיקה. בעמותת 'חננו' המטפלת בעצורים משפטית מצירים על התנהלות המשטרה נגד יהודים בהר הבית בפרט ביום זה ש"מרוקנת את היום הזה מתוכנו".



על פי דיווח של אנשי 'חננו' "הבוקר עלו מספר קבוצות בטהרה לסיור בשטח הר הבית. כמו תמיד לסיור קודמות הנחיות חד משמעיות של המשטרה בדבר האיסור להתפלל ובדבר האיסור 'לפגוע ברגשות המוסלמים' בשטח ההר. יצויין כי ערבים הנכנסים לשטח הר הבית לא מקבלים כל תדריך מאת המשטרה. את סיורם של היהודים במקום מלווים שוטרי ואנשי וואקף המפקחים על כל צעדיהם".



במהלך סיורה של קבוצה שנכנסה לשטח הר הבית סמוך לשעה 9:30 בבוקר, השתחווה אחד מחברי הקבוצה על הקרקע. אנשי הוואקף שהיו במקום הסבו את תשומת ליבם של השוטרים והללו עצרו את היהודי המשתחווה. העצור נלקח לתחנת המשטרה 'קישלה' בעיר העתיקה. בהמשך נכנסה קבוצה נוספת ובסיומו של הסיור, בסמוך לשער השלשלת, השתחוו חברי הקבוצה, כעשרים במספר, ואף אמרו מספר מילות תפילה. בתום ההשתחוויה החלו חברי הקבוצה לצאת מהמקום. לדברי עדי ראיה, על אף יציאתם מיוזמתם, בחרו השוטרים שהיו במקום להשתמש באלימות בכדי להרחיק אותם משטח הר הבית. בהמשך נעצרו 5 מחברי הקבוצה כשעצורים נבחרים באקראי מבין חברי הקבוצה. העצור נלקח לתחנת 'הקישלה', עו"ד מטעם 'חננו' מטפל בעניינו.



בעמותת 'חננו' שמטפלת משפטית בעצורים אומרים בתגובה כי: "מדובר בעוולה שאין כדוגמתה. דווקא ביום שחרור ירושלים ומקום המקדש, בוחרת משטרת 'ישראל' לאכוף את חוקיה הגזעניים נגד יהודים במקום הקדוש להם ביותר. שנים רבות התרגל עם ישראל תחת שלטון הגויים 'לא לעבור את המדרגה השישית' ועכשיו את המדיניות הזו מכתיבים ראשי 'המדינה היהודית'".