ניצן אלון
ניצן אלוןצילום: פלאש 90

בועד מתיישבי השומרון מוחים על הגינוי שהשמיע יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, נגד גרשון מסיקה.

אנשי מועצת יש"ע שיגרו אתמול מכתב תמיכה בניצן אלון על רקע הביקורת נגדו, "לאחרונה רבו ההתקפות עליך והגדיל לעשות ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הקורא לפיטוריך. אנו מסתייגים מהפגיעה בך ובצה"ל ומוחים בתוקף נגד תופעה זו...לעתים יש לנו ביקורת, אך אנו יודעים שדלתך פתוחה ואוזנך קשובה וכי מאמציך ומאמץ כל חיילי פיקוד מרכז הם להגן על מדינת ישראל ועלינו, תושבי יהודה ושומרון".

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, אמר היום כי "פינוי מאחז אביתר בעיצומם של ימי השבעה על הירצחו של אביתר בורובסקי הוא חציית קו אדום ומהווה שיא חדש  ברשימת הפעולות השליליות שנזקפו לחובתו של ניצן אלון כלפי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון". קצובר הוסיף כי החלטת מועצת יש"ע לתקוף את מסיקה מהווה פגיעה בהתיישבות.

לאחר הירצחו של בורובסקי בצומת תפוח בשבוע שעבר הקימו המועצה האזורית שומרון, ועד מתיישבי השומרון וחבריו של הנרצח, מאחז בסמוך למקום הרצח. אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון החליט מיד לפנות את המאחז ולא להמתין לסיום השבעה.

בוועד מציינים כי מדובר במהלך "שאפילו שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, לא נקט באירועים דומים קודמים. בין היתר כאשר הוקמו מאחזים לזכר משפחת פוגל מאיתמר והרב מאיר חי משבי שומרון -  אז המתין ברק עד לאחר 30 ימי האבל".

לאחר הפינוי מתח מסיקה ביקורת על האלוף אלון ואמר כי התנהלותו פוסלת אותו מלשמש בתפקידו. מסיקה ציין כי המחבל לא נתקל במחסום צה"ל מרגע היציאה מביתו מטול כרם ועד לרציחתו של אביתר בצומת תפוח. בשל כך הוא קרא להדיח את אלוף הפיקוד שמקרין חוסר הרתעה וחולשה כלפי המחבלים.

"כולנו מכבדים את צה"ל אבל פינוי המאחז בעיצומן של ימי השבעה על אביתר היא חציית גבול", הוסיף קצובר, "דבריו של ראש המועצה נבעו מהחומרה שבמעשיו של האלוף אלון ומצער שמועצת יש"ע והעומד בראשה לא מבינה זאת ולא רגישה לכך". קצובר מזכיר גם את התמונות שפורסמו לאחרונה בהן נראים חיילי צה"ל שמותקפים על ידי פורעים ערבים מסתגרים ברכבים הממוגנים ומנועים מלהגיב לאור הנחיות אלוף הפיקוד.

תנועת 'נשים בירוק', בראשותן של יהודית קצובר ונדיה מטר, מפרסמת גם היא הודעה ובה היא "מחזקת את עמידתם האיתנה של אנשי השומרון ובראשם יו"ר המועצה, גרשון מסיקה, הלוחמים למען ביטחון התושבים ולמען מתן תשובה הולמת לטרור על ידי הקמת הישוב אביתר".

קצובר ומטר מוסיפות ואומרות כי "הריסת לשכת ראש המועצה במקום הרצח על ידי אלוף הפיקוד ניצן אלון היא שערורייה ומהווה קריאה להמשך הטרור. תקיעת סכין בגב תושבי השומרון המדממים והכואבים בידי חברים הוא דבר שלא ייעשה במקומותינו, ואינו מתאים למטיפי האחדות בעם ישראל".