רק עם פולארד. ח"כ משה פייגלין
רק עם פולארד. ח"כ משה פייגליןצילום: פלאש 90

חבר הכנסת, משה פייגלין (הליכוד ביתנו), הסביר אחר הצהריים (רביעי) בדף הפייסבוק שלו, מדוע הפר את המשמעת הקואליציונית והצביע נגד 'חוק המשילות' שהוגש על ידי חבר הכנסת, דודו רותם.

פייגלין הזכיר כי בשבוע שעבר נאסרה עליו 'בהוראה ישירה של ראש הממשלה', הכניסה למתחם הר הבית ולטענתו מדובר בניגוד גמור לשלושה חוקי יסוד; כבוד האדם וחרותו, חוק יסוד:  ירושלים וחוק יסוד: הכנסת.

פייגלין טוען כי הנחיה זו שמונעת עלייתו להר הבית,"חושפת את המציאות העגומה לפיה ממשלת ישראל ויתרה על הריבונות בהר הבית ואינה אלא קבלן הביצוע של הריבון בהר - הוואקף", תקף.

"הודעתי כי לאור איסור זה ועד שיתאפשר לי לעלות להר, איני רואה עצמי יותר מחויב למשמעת הקואליציונית ואפעל בהתאם להשקפת עולמי וצו מצפוני הן בוועדות השונות בהן אני חבר והן במליאת הכנסת", הזכיר.

פייגלין ביקר בחריפות את 'חוק המשילות' לפיו יש צורך ברוב של שישים ואחד חברי כנסת כדי להגיש הצעת אי אמון נגד ממשלה מכהנת. לטענת פייגלין, החוק פוגע פגיעה ממשית בדמוקרטיה, כלשונו, "ובאפשרות המיעוט לרסן את עריצות הרוב".

"לאור כל האמור והיות שאני רואה עצמי משוחרר מאילוצים קואליציוניים, בחרתי היום לפעול בהתאם למיטב הכרתי ושיפוטי את הנושא, ולהצביע נגד החוק", הסביר