מסיבת העיתונאים של לפיד ועיני

שר האוצר, יאיר לפיד ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת לקראת התקציב החדש.

"אנשים כועסים ואני לא יכול להתווכח עם זה", אמר לפיד, "הייתי מעדיף לעמוד כאן ולחלק סוכריות, אך זה מה שגרם לגירעון התקציבי. אין ניסים בדברים האלה".

לפיד הדגיש כי הוא לא יחלק כסף שאין למדינה, "לא מוכן להגיע למצב של יוון שהכל קרס ומי שמוחה היום אומר לכם בעצם 'אצלנו זה לא יכול לקרות', אך זה כן יכול לקרות - במידה ולא נעשה כלום ובמשמרת שלי זה לא יקרה".

"מזה שנים, הפעם האדם העובד הוא לא הנפגע היחיד. קיצצנו גם לעשירים והטייקונים לא יוכלו יותר לשלוט במשק".

לפיד רמז על הפגיעה הכלכלית בציבור החרדי ואמר, "הקיצוץ הפעם כולל גם סקטורים שנחשבו עד היום מחוסנים מבחינה פוליטית, שישבו ליד הצלחת. אנחנו משנים את השוויון בנטל גם במובן הכלכלי".

"אני שר האוצר כחודש וחצי ואני מתנצל שלא פתרנו את כל הבעיות של המשק לדורותיו, אבל הוכחנו פה שיש דרך משותפת וגם כשלא מסכימים אפשר להגיע לפשרות".

"ראש הממשלה מעודכן על ההסכם הזה לפרטיו", ציין לפיד.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר במסיבת העיתונאים כי, "מדינת ישראל נמצאת במשבר כלכלי וציבור העובדים המאורגן של כמליון משפחות הבין שגם אנחנו צריכים להיות חלק מהנטל, לעזור ולו במקצת לטובת הכלכלה בישראל...אני מקווה שאכן בשנים הבאות תהיה יותר צמיחה והרבה בעיות יוכלו להיפתר".

עיני ציין כי שר האוצר גילה "רגישות רבה. ביחד החלטנו שחייבים לכבד את ההסכם שנחתם עבור עובדי הקבלן ועובדי הנקיון שאמורים לקבל גידול בשכר, קרן השתלמות ופנסיה יותר טובה ועד היום לצערי לא הצלחנו לאכוף את ההסכם. שר האוצר הסכים ללכת להליך חקיקה מזורז על מנת שאותם העובדים החלשים ביותר במשק יזכו לבשורה".