התנגד. חנין
התנגד. חניןפלאש 90

ח"כ דב חנין תקף היום (חמישי) בחריפות את ההצעה לחסל את מנגנוני הפיקוח המגנים על האזרח, כלשונו, הכלולה בחוק ההסדרים.

"הממשלה מקדמת מגה-פיגוע נגד המערכות המגינות על אזרחי ישראל. זכויות עובדים, בריאות, סביבה, חינוך – הנורמות שהתקבעו בכל התחומים האלה בתקנות ובחוקים עומדות במוקד מתקפה ממשלתית  בהצעת חוק ההסדרים", אמר חנין.

לדברי ח"כ חנין: "תחת הכותרת 'ייעול מנגנוני רגולציה', הממשלה חותרת לחסל מנגנונים של הגנה על הציבור מפני פגיעות חברתיות, בריאותיות, וסביבתיות מרחיקות לכת.ההצעה מכתירה את מנגנוני ההגנה  הללו בכותרת כוזבת - "הכבדה רגולטורית" ודורשת להכפיף אותה לשיקולים של "קידום הצמיחה והתחרות במשק".

בנוסף, מוצע להחליף פיקוח ובקרה של מוסדות המדינה והמערכות הציבוריות ב"רגולציה עצמית", שם מכובס להפרטה של הפיקוח. ההצעה מבקשת לבטל את עצמאותם המקצועית של מערכות הפיקוח על שוק העבודה המשרדים להגנת הסביבה, הבריאות, החינוך והרווחה - כאשר היא מכפיפה את כל אלה ל"ועדת שרים לרגולציה" שהיא זו שתכריע לגבי הרגולציות הנדרשות במקום המערכות המקצועיות.

ח"כ חנין אמר כי: "ללא כל בושה, הממשלה מציע פשוט לתת לחתולים לשמור על השמנת ולחסל כל יכולת להגן על אזרחי ישראל מפני פגיעות חברתיות, בריאותיות וסביבתיות מצדם של בעלי הון ואינטרסנטים שונים".

לדבריו, "זהו מהלך מרחיק לכת של פירוק בפועל של מנגנוניה האזרחיים של המדינה שנועד לאפשר לבעלי ההון לקדם את ענייניהם בלי המעמסה של שקיפות ובקרה דמוקרטית. אנחנו צריכים רגולציה יעילה, חזקה וממוקדת יותר ולא החלשה של הרגולציה וביטולה בפועל. בציניות מוחלטת מפנים דברי ההסבר של ההחלטה להמלצות מועצת ה-OECD מה22/3/2013 בנושא מדיניות רגולציה וממשל. ההמלצות ההן מדברות על תועלות כלכליות, סביבתיות וחברתיות. הן מדברות על רגולציה ברורה ואיכותית, הן מדברות על הגברת היעילות והאפקטיביות של הרגולציה ועל יכולתה לשרת בפועל את מימוש המטרות שמאחוריה. ממשלת ישראל בוחרת ללכת בדיוק בכיוון ההפוך. היא מתעלמת לחלוטין מהתועלות החברתיות והסביבתיות של הרגולציה, ופועלת כדי לחסל אותה באפקטיביות".