"עליה של 50% באירועי האנטישמיות"

לרגל 70 שנה לשחרור אושוויץ ו- 68 שנה למרד גטו וורשה, יצאה למחנות ההשמדה בפולין משלחת של ההסתדרות הציונית העולמית, בסימן "ציונות זוכרת ונאבקת".

למשלחת הצטרפו מזכירי תנועות הנוער בישראל, סגני ראשי רשויות, מקבלי החלטות, ראשי מוסדות חינוך ועוד.

המשלחת קיימה סיור מקיף בכל רחבי פולין שכלל גם ביקור במחנות ההשמדה טרבלינקה, אושוויץ ומידנק. במהלך הביקור נפגשו משתתפי המשלחת עם הרב הראשי של פולין, הרב מיכאל שודריך, ושגריר ישראל בפולין, צבי רבנר, שהציגו בפני המשלחת את מצב הקהילה היהודית בפולין והקשר שנבנה עם ממשלת פולין.

במהלך הסיור הוצגו למשתתפים נתונים כואבים על העלייה באנטישמיות ברחבי העולם ובאירופה במיוחד לאורך השנים האחרונות.

ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר בראיון לערוץ 7, כי "חמורה במיוחד התופעה של הכחשת האנטישמיות בשל סימפטום "בת היענה". אסור לראשי קהילות יהודיות בחו"ל ושגרירי ונציגי משרד החוץ הישראלי לעבור לסדר היום כאשר מתרחשת מול עניהם אנטישמיות. לא ייתכן מצב שבו אירועי אנטישמיות מתרחשים לנגד עיננו הן  בישראל והן בתפוצות ואיננו מפנימים את חומרת המצב ומשדרים עסקים כרגיל".

חגואל הוסיף, כי "במהלך שמונה השנים האחרונות חלה עליה של 50% באירועי האנטישמיות שצריכה להדליק את הנורות האדומות בארץ ובתפוצות.  האירוע המזעזע בו מפלגת Gobbik בהונגריה ביקשה את רשימת היהודים בעלי התפקידים הרמים והחשובים בקהילה, אסור שישאיר אותנו אדישים. יש לפעול במלוא המרץ מול מקבלי ההחלטות בעולם ומול ממשלות העולם".

איך אתה מסביר את העלייה באירועי אנטישמיות, העולם לא למד את הלקח?

"לצערנו העולם מתחיל לשכוח ועלינו להעיר את העולם. היום יש לנו מדינת ישראל, הבית של כל יהודי, ועלינו להראות לעולם שיש אנטישמיות ולעצור אותה היום", משיב חגואל.

במהלך הביקור קיימה המשלחת תפילה חגיגית לרגל יום ירושלים, תקיעת שופר וערב שירה משירי ירושלים. "בחרתי שהמשלחת תגיע לאדמה הארורה הזאת דווקא ביום ירושלים", מספר חגואל, "להראות לצוררי הנאצים לאותם אנטישמים עלובים את הניצחון שלנו היהודים. אין לי ספק שזו הנקמה שלנו בנאצים הארורים להיות דווקא כאן באושוויץ ביום ירושלים".