אסתר כריש ז"ל
אסתר כריש ז"לועד מתיישבי השומרון

אות "מגן ההתיישבות" ע"ש אסתר כריש ז"ל הוענק השבוע לילדיה.

ביוזמת ראשי המועצות וועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין, מידי שנה יוענק אות ביום שחרור ירושלים והשומרון, על שמה של כריש ז"ל שהיתה מנכ"לית ועד מתיישבי השומרון.

האות יוענק מידי שנה ל"דמויות מופת שסייעו לשגשוג מפעל ההתיישבות". בשל הסמיכות למועד פטירתה של כריש, החליטו היוזמים "באופן טבעי", כהגדרתם, לקרוא למגן על שמה.

במגן שקיבלו ילדיה של כריש נכתב כי היא היתה "אשת חיל, לוחמת וחולמת שהקדישה ימים ולילות למאבק על עתידה של הארץ ובמקביל, בגלוי ובסתר, סייעה לרבים שהיו זקוקים לעזרתה".

מעניקי המגן, ראש המועצות ביו"ש, ציינו את פעילותה רבת השנים של כריש למען ההתיישבות, הן כפעילה בקהילת היישוב קדומים בו התגוררה במשך שנים רבות והן בהסברה ובמאבק למען השומרון. 

"בשנת 2008, אסתר מתגייסת, יחד עם בני קצובר, להקמת ועד מתיישבי השומרון ומכהנת כמנכ"לית של גוף זה" נכתב במגן, "במהלך שנותיה בוועד המתיישבים, היא מרחיבה את פעילותה הציבורית מול בעיות הביטחון ובמיוחד מול פעולות ההרס המתבצעות על ידי הממשלה כחלק מ'תוכנית ההקפאה' ולא פוסקת במקביל להמשיך בפעולות חסד וצדקה ואף יותר מבעבר".

עוד נכתב במגן כי "בהענקת האות לילדיה של כריש אנחנו רואים הצהרה חשובה של הנהגת ההתיישבות והכרה התיישבותית ולאומית בפועלה. זוהי הכרה גם במפעל ההתיישבות בשומרון כמפעל חלוצי, חשוב ומרכזי למדינה", נכתב.