המחאה החברתית מתעוררת
המחאה החברתית מתעוררתפלאש 90

אלפי בני אדם הפגינו ברחבי הארץ במחאה על הגזירות הכלכליות. הפגנות התקיימו בתל אביב, ברמת גן, בירושלים, בחיפה, במודיעין, בראשון לציון ובאשדוד.

המפגינים קוראים סיסמאות נגד שר האוצר וראש הממשלה, ובהן "יאיר איפה הכסף" ו-"בלחם היבש את ביבי נגרש".  

כ-300 מפגינים הגיעו לצומת עלית ברמת גן וניסו לצעוד לביתו של שר האנרגיה והתשתיות, סילבן שלום, וזאת במחאה נגד הסכם תמלוגי הגז של יצחק תשובה ושל חברות הגז הנוספות. כוחות גדולים של משטרה במקום. אדם אחד נעצר בגין הפרת סדר.

בין מובילי המחאה - אנשי המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, ובראשם ח"כ הטרי איציק שמולי, "התכנית הכלכלית של לפיד תפגע קשות באדם העובד ותרמוס עד דק את השכבות החלשות. כדי לבלום אותה ננהל מאבק עיקש ומשותף גם ברחובות וגם במסדרונות הכנסת. הישראלים אינם מצפים משר האוצר שלהם להיות סוציאליסט, אבל גם לא פופוליסט- אלא פשוט לקיים את מה שהבטיח עד לפני שבוע. לפיד מבטיח גן עדן בעוד שנתיים, אבל תנאי הכרחי לצמיחה הוא אמון הציבור והיום אנשים שואלים את עצמם האם אפשר עוד להאמין לשר האוצר שלהם ולכן יוצאים לרחובות".

ביום שני בערב פרסם האוצר את הקיצוצים המתוכננים - עלייה של המע"מ באחוז, עלייה של מס ההכנסה ב-1.5% לכל דרגות המס, קיצוץ בקצבאות הילדים, העלאת מיסים על מוצרי יוקרה, עלייה של מס החברות באחוז ל-26%, וביטול הפטור ממע"מ על התיירות. כמו כן הוצעו קיצוצים נרחבים בתקציב החינוך ובתקציב משרד התחבורה.