בבית הספר 'בית חנוך' התקיים השבוע טקס בר מצווה לנער עם מוגבלות שכלית.

בית הספר 'בית חנוך' שע"י עמותת 'אהל שרה' מיועד לבנים בעלי מוגבלות שכלית קלה עד בינונית בגילאי 6-14. בבית הספר רוכשים הילדים את הכלים הנדרשים להשתלבותם המקסימאלית בחברה.

בבית הספר נהוג לערוך לכל תלמיד המגיע לעול מצוות אירוע בר מצווה וטקס הנחת תפילין בהשתתפות בני משפחתו של הנער, התלמידים וצוות בית הספר.

טקס בר המצווה שנערך בשבוע שעבר היה יוצא דופן. בשל העובדה כי הנער סובל מקושי שפתי ואינו יכול לתקשר עם סובביו בפיו אלא רק באמצעות מחשב תקשורת, המשימה הייתה להביא את הילד לנשיאת דרשת בר המצווה באמצעות המחשב עימו הוא מתקשר.

וכך, על אף הקשיים מסר הילד את דרשת בר המצווה לעיני עשרות המשתתפים באמצעות מחשב התקשורת כשהוא מודה להוריו ולצוות החם של בית הספר שהצליח להגשים את משאלו להביע את עצמו בפני קהל ועדה ביום החשוב בחייו. מתנדבים מארגון 'רפואה וישועה' התנדבו לשמח את נער בר המצווה ביום שמחתו.

על הצד האמנותי הופקדו שרוליק הרשטיק ויוני ברגר שניגנו ושוררו בפני המשתתפים תוך כדי ריקודים עם נער בר המצווה.

בסיומו של האירוע הודו הוריו של הנער לצוות בית הספר על האירוע המושקע והמרשים בו הצליח הנער לחוש ולו במעט כשאר בני גילו.

עמותת 'אהל שרה' פועלת בארבעים השנה האחרונות למען ילדים ובוגרים בעלי מוגבלות שכלית. בעמותה מלווים חניכים בעלי מוגבלות שכלית מאז ילדותם ולאורך כל ימי חייהם ומעניקים להם מעטפת לימודית ותמיכה מקצועית באמצעות צוות מסור  על מנת להגשים את הפוטנציאל האינדיבידואלי של כל חניך ולעזור לו לחיות כחלק בלתי נפרד מהקהילה.