פגיעה בטנק סורי. ארכיון
פגיעה בטנק סורי. ארכיוןרויטרס

משעות הבוקר מנסים יחידות רבות בצבא סוריה החופשי (המורדים) לרסק את מתחמי חטיבת השיריון 52 המהווה את הכוח הלוחם העיקרי של צבא סוריה באזור דרעא שבדרום סוריה. כך מדווחים כלי תקשורת ערביים.

על פי חלק מהדיווחים, המורדים השיגו שליטה חלקית באיזור. גדוד 232 מחטיבה 52 נפל בידי המורדים. משמעות הדבר היא שהחטיבה המשוריינת הגדולה ביותר בצבא סוריה -בסכנת שבירה. הקרב מצוי בעיצומו.

העיתון "אלחאבאר" הכוויתי דיווח כי המורדים בסוריה הפילו באש נק"ל מזל"ט סיור של חיל האויר הסורי בפרברי חומס, שהיה במשימת סיוע לכוחות הקרקע של החיזבאללה באזור אלקוצייר.

תושבים בצפון סוריה טוענים כי מסוקים של צבא אסד הטילו גז רעיל על עיירתם בחודש שעבר. כך דיווחה היום (יום ה') רשת BBC מפי עדי ראייה בעיירה סרקב הסמוכה לחלב. אחת הנפגעות מתה מאוחר יותר ורופא שטיפל בה אמר שהתסמינים שמהם סבלה דומים להרעלה מחומצה זרחתית. הוא הוסיף שדוגמיות נשלחו לבדיקה.

בדיווח אחר נמסר כי כבל התקשורת הקווי המרכזי של צבא סוריה, המקשר את כל יחידות צבא סוריה מצפון סוריה עד דרומה ונועד למנוע האזנות לכוחות אלו, נותק במהלך היממה האחרונה. מקום הניתוק הוא באמצע הדרך בין דמשק לחומס. ככל הנראה, מדובר במהלך מתוכנן. המהלך ייאלץ את צבא סוריה ובעלי בריתו, מרכזי הפיקוד והחפ"קים הסורים שבאזור דמשק, להשתמש בקשר אלחוטי אלטרנטיבי עם יחידותיו ובמיוחד בצפון סוריה.