ערפאת יונצח בעיר ישראלית?
ערפאת יונצח בעיר ישראלית?פלאש 90
יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו) טוענת כי מועצת העיר הערבית סכנין מבקשים לקרוא לרחובות ראשיים בעיר על שם אנשי הטרור יאסר ערפאת ועבדאל נאצר.

"לא זה לא חלום, יש מי שחושבים בעיר סכנין כי מדינת ישראל בשם חופש הביטוי צריכה להתקפל מכל הערכים שלנו כאומה יהודית וציונית", כתבה הבוקר (שישי) רגב, בעמוד הפייסבוק שלה.

היא סיפרה כי לפני מספר ימים נודע לה שבכוונת חברי מועצת העיר סכנין וחברי וועדת השמות בעיר לשנות את שמות הרחובות הקיימים "ולהסב את הרחובות לשדרות יאסר ערפאת, רב מרצחים וטרוריסט או רחוב עבדאל נאצר, נשיא מצרים שהוביל קו ניצי נגד ישראל, קרא להשמידה, סגר את תעלת סואץ ופתח במלחמת ששת הימים".

נאצר, נזכיר, כיהן כנשיא מצרים משנת 1954 ועד ל-1970. במהלך חודש מאי 1967 הכניס כוחות צבא גדולים לחצי האי סיני (תוך שהוא מסלק את כוחות האו"ם), וחסם את מצרי טיראן לתנועת ספינות ישראליות בדרכן לנמל אילת. נאצר הכריז כי ארצו ושאר מדינות ערב "ערוכות להילחם בישראל ולהשמיד אותה".

כיו"ר ועדת הפנים האמונה על הרשויות המקומיות, הבהירה רגב כי תילחם בהחלטה, כלשונה. "בפני חברי ועדת השמות בסכנין וישראל בכללותה חשוב שיעמדו עקרונות יסוד כמו עובדת היותה של מדינת ישראל מדינה ציונית, יהודית ודמוקרטית. על העובדה שישראל היא דמוקרטיה יחידה במזרח התיכון אין עוררין, אבל האם ישראל מוכנה בשם ערכים אלו לקבל או להוקיר את אויביה האכזרים ביותר? לא ולא", הכריזה רגב.