פגיעה בטנק סורי. ארכיון
פגיעה בטנק סורי. ארכיוןרויטרס
בראיון לעיתון הארגנטיני "קלארין", טען נשיא סוריה אסד כי ישראל והמורדים משתפים פעולה

"ישראל תומכת ישירות בגורמים הטרוריסטיים בשני דרכים. ראשית, היא נותנת להם סיוע לוגיסטי ואומרת להם אילו אתרים לתקוף ואיך לתקוף אותם. לדוגמה, הם תקפו מכ"ם שהוא חלק ממערכות נגד מטוסים, שיכול לזהות אילו מטוסים מגיעים מחוץ לארץ - במיוחד מישראל".

אסד הכחיש את הדיווחים שלפיהם אנשי חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים הגיעו לסוריה כדי להילחם לצד המשטר אך ציין "אין לנו לוחמים מחוץ לסוריה. יש כאן אנשים מחיזבאללה ומאיראן, אבל הם באים והולכים מסוריה עוד זמן רב לפני שהחל הסכסוך".

אסד הכחיש שהמשטר השתמש בנשק כימי, "המערב משקר וממציא עדויות כדי להנדס מלחמה. ברור שכל מלחמה נגד סוריה לא תהיה קלה, זה לא יהיה טיול". הוא גם דחה את הטענות שכוחותיו משתמשים בכוח מוגזם ואמר בציניות: "איך אפשר להגדיר כוח מוגזם? איך מישהו יכול להחליט האם נעשה שימוש בכוח מוגזם? מה הנוסחה שמשתמשים בה?".

הבוקר, אמרו גורמים ישראלים בראיון לעיתון ה"טיימס" הלונדוני, כי "ישראל מעדיפה שאסד ישרוד את מלחמת האזרחים בת השנתים בארצו וישאר בשלטון, אם האלטרנטיבה היא השתלטות של המורדים מהאסלאם הקיצוני". לדברי הגורמים, "משטר קיים אך מוחלש בראשות אסד עדיף למדינה ולכל האזור הלא יציב על פני האלטרנטיבה השנייה".