באופוזיציה. אורי מקלב
באופוזיציה. אורי מקלבצילום: פלאש 90

ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) תוקף הערב (ראשון) בחריפות את הרפורמה בשירותי הדת, עליה הודיעו השר בנט וסגן השר הרב בן דהן.

"הרפורמה בשירותי הדת פוגעת ביסודות הדת ומקעקעת את המשכיות היהדות בארץ ישראל. זו לא רפורמה בשירותי הדת, זו רפורמה בהלכה".

"מדובר בשכרון החושים שלהם מכך שהצליחו לדחוק את הציבור החרדי, פוגעת בדרכם בכל תקנה והלכה יהודית ובמסגרות המסורתיות הקיימות".

לדברי ח"כ הרב אורי מקלב, פתיחת אזורי רישום הנישואין תגרום לאפשרות לרישום חסרי ייחוס, פסולי חיתון, וגויים שיירשמו כיהודים, וזה יגרום לכך שהציבור המסורתי החפץ למנוע מילדיו להתחתן עם גויים וחסרי ייחוס ולא יוכל להסתמך על מערכת רישום נישואין זו.

"הסתרת הכוונות האמיתיות במסגרת כותרת של 'שירות לאזרח' מחשידה, שכן לא במשרד הכלכלה ולא במשרד הפנים, לא בביטוח הלאומי ולא בבתי המשפט ראינו רפורמה מסוג זה".

מקלב הוסיף כי "לא ראינו שמשרד הפנים פתח את האפשרות לקבלת תעודת זהות בכל הארץ ואין אפשרות להנפיק דרכון שלא באזור מגוריך ולא ניתן לחתום אבטלה או לפתוח תיק בבית המשפט אם לא ביישוב שלכם. אם כן מדוע שנישואין ניתן יהיה לרשום ביישוב אחר".

"רפורמות, תחרותיות והפרטות נכון לעשות במשרד הכלכלה, והלוואי שיעשו, ולא בנושאים שגופי הלכה תלויים בה. תובנות ודימויים ממשרד הכלכלה אינם מתאימים להחיל במשרד הדתות, ועוד מתוך קלות דעת וחוסר ידע ובוודאי לא במודע".