"משרד הדתות הפך כולנו לבעלי צרכים"

רבה האשכנזי של פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, תקף אמש (ראשון) את הרפורמה במשרד הדתות, וזאת במהלך כינוס רבני הציונות הדתית בנושא הבחירות ברבנות הראשית וההתנגדות להגדלת גוף הבוחר.

לדבריו, "אנשי מעשה אפשרו ללכת לכל אדם ולהירשם לנישואים בכל מקום ומקום והביטוי השגור בפיהם 'לעשות את הרבנות נגישה'".

הרב הלוי טוען, כי מדובר בגישה שגויה ביסודה, "צריך להבין שבכל מקום יש גבול שיפוט, אדם לא יכול לבחור את משרד הפנים שלו או פקיד המס הכנסה שלו או את בית המשפט שלו כדי שלא יפתח תלות. היום הזה קמו אנשי מעשה מתוכנו שלא התייעצו עם רבנים או עם הרבנות הראשית ועשו מעשה".

הלוי הוסיף, כי "אני יודע שיש בעיות נגישות לאלה שיש להם בעיות בגפיים, להם צריך לעשות נגישות. לרובו של עם ישראל אין בעיות, אנחנו עושים את כולם בעלי צרכים של נגישות. במקום שהעם יקום על הרגלים ויבוא אל השופט, השופט עושה 'נגישות לעם'".

בעקבות פרסום הידיעה ביקש הרב מיכה הלוי להבהיר, "לא תקפתי אישית ולא הזכרתי מעולם את השר נפתלי בנט ואת הרב סגן השר בן-דהן שאיתם אני נמצא בקשר רציף. יצאתי חוצץ כנגד הנזקים שעלולים להיגרם בעקבות יישום 'חוק צהר'".

מתנועת "נאמני תורה ועבודה" מסרו בתגובה, כי התנועה "הצטערה לקרוא את התקפת הרב הלוי על משרד הדתות בנושא אזורי הרישום לנישואין, ובמיוחד על דבריו כי 'קמו אנשי מעשה אשר לא התייעצו עם רבנים'. הרב הלוי פוגע בכבודו של הרב בן דהאן, אשר בוודאי איננו בקי פחות ממנו בהלכה בכלל, ובנושא נישואין וגירושין בפרט".

"רבנים אינם רק כאלה החובשים מגבעות ופראקים. הרפורמה באזורי הרישום נתמכת ע"י ארגונים רבים ובתוכם רבנים רבים. אנו מציעים לרב הלוי להאמין כי החכמה נמצאת גם אצל סתם יהודים, ולא רק אצל רבנים", הוסיף דובר התנועה.