טבח בבאר שבע
טבח בבאר שבעצילום: פלאש 90
תושבים רבים הגיעו הלילה לסניף הבנק בו אירע הטבח אתמול והניחו זרים ונרות נשמה. בבנק עמלים על פתיחתו מחדש כבר היום.
 
הלילה הובא למנוחות סגן מנהל הבנק מאיר זיתון ז"ל בן ה-34 בעירו באר שבע לאחר שנורה ונהרג בתקרית אתמול.
 
היום ייערכו הלוויותיהם של מנהל הסניף אבנר כהן שיובא למנוחות בשעה 18:00 בעומר ומי שהייתה לקוחת הבנק, ענת אבן חיים בת ה-33 שתובא למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין החדש בבאר שבע. מועד הלווייתו של עידן שניצר סברי בן ה-22 שנרצח לא נמסר.
 
אמש דווח לפני שנתיים בית המשפט סירב להחרים את נשקו של היורה איתמר אלון - זאת עקב עבירות של גרימת נזק לרכוש של מי שהיה שכנו.
 
המשטרה החרימה את נשקו לאחר סכסוך שכנים שפרץ בבניין בו התגורר - אך אלון ערער לבית המשפט על כך וזכה להחזיק שוב בנשק, ששימש אותו אתמול לביצוע מסע הרצח בסניף הבנק הממוקם במרחק של כ-500 מטרים מביתו.


בפנייתו לבית המשפט, כתב אלון, רב-סרן בהנדסה קרבית, לוחם במשמר הגבול, מאבטח בעירית באר שבע ובמוסדורת חינוך בעיר שקיבל הוקרה כשהרג מחבלים ב-2002: "אני מבקש את הנשק שלי בחזרה בשל הרקע הבטחוני הביצועי שלי. במהלך השירות הבטחוני שלי אני ביצעתי דברים בשם הציבור, מדינת ישראל, מעשים חמורים ביותר מבחינת הצד השני של המחבלים. במידה ויוודע להם שאני לא נושא נשק, יש משמעות טרמינלית".

עוד הוא הוסיף: "אם יוודע למשפחות הנוגעים לעניין שאני לא חמוש, הפגיעה בי היא על סף הוודאי. לכן על מנת לאבטח את עצמי הנשק דרוש לי. הנשק הוא ברישיון כ-16 שנה, מעולם לא איימתי על איש, אין לי עבר פלילי. זו פעם ראשונה שאני נמצא בבית משפט".