טבח בבאר שבע
טבח בבאר שבעצילום: פלאש 90

למרות שהציבור החרדי הינו צרכן חדשות בלתי נדלה, מי שעלעל הבוקר ביומונים החרדיים לא מצא אזכור חדשותי לרצח הנורא שאירע אתמול בבאר שבע. הסיבה: היומונים החרדיים אינם מסקרים אירועים פליליים.   

ב'המבשר' וב'יתד נאמן' לא סיפקו ולו רמז קל לאירוע. ב'המודיע' בחרו להקדיש את מאמר המערכת לאירוע אך מזווית אחרת לחלוטין: רמז לחינוך החילוני הקלוקל ולחטא ההכללה שלוקים בו לבלרים חילונים רבים כשמדובר במעשה פלילי שבוצע על ידי אדם בעל חזות חרדית ובשונה במקרה הנוכחי שאיש לא העלה על דעתו לנכס את המעשה לחינוך החילוני. 

המאמר הובא במדור 'מזווית אחרת' שנכתב על ידי מ. שלום: "במדינה מתוקנת כל אדם שהולך לכל מקום צריך לחשוש לשלומו. הוא יכול ללכת לבנק או לדואר מבלי לפחד מהסובבים אותו".

עוד הוסיף כי "ההכללות כלפי יהודים חרדים מקובלת לצערנו במסע ההשמצות שיהודים חרדים זוכים להן מפי כלי תקשורת חילוניים ודוברים חילוניים. האם זה הוגן? האם יהודי חרדי רואה בכל חילוני – למראה אדם מסוכן?"

"איננו מתייחסים לאירועים קשים אשר קורים במדינה הזאת. אנחנו אפילו לא מסוגלים לרמוז על מה שמתרחש כל יום בגיזרה החילונית. אנחנו גם יודעים לא לעשות הכללות.

"החברה החילונית שמצמיחה מקרבה כל כך הרבה פושעים, חייבת לעשות חשבון נפש זה יותר מדאי. למה המדינה הזאת סובלת מכל כך הרבה דברים החורגים לחלוטין מקהילה נורמלית".