פרס וקרי
פרס וקריצילום: פלאש 90

נשיא המדינה שמעון פרס, קיים הערב (חמישי) פגישת עבודה מדינית עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי.

במסגרת הפגישה שהתקיימה בארבע עיניים, דנו השניים "בדרכים ליציאה מהקיפאון המדיני ולמציאת פריצת דרך לתחילת משא ומתן מדיני בין ישראל והפלשתינים".

כמו כן דנו השניים במצב בסוריה, במתיחות בגבול הצפון ובסוגיית הגרעין האיראני. 

במסיבת עיתונאים שקיימו השניים בבית הנשיא, פתח הנשיא פרס ואמר, "אני יודע כי העול על כתפך הינו כבד והאחריות גדולה, כגודל התקווה. הצלחתך תהיה הצלחתנו, והפסד יהיה הפסדנו. אנו עומדים לצדך לאורך כל הדרך. כולנו חולקים את המשימה- השגת שלום- ישראלים ופלשתינים, מבוגרים וצעירים, אימהות וילדים. אני מאחל להצלחתך, עלינו לעבוד עמך".

פרס התייחס למצב בסוריה, "אני מבקש להביע את הערכתי למאמציך להביא סוף לטרגדיה בסוריה, איננו יכולים כבני אנוש לעמוד מנגד, ולראות את הפגיעה הקשה הזו באזרחים חפים מפשע. משימתך היא משימה אנושית ולא רק צורך מדיני. גם בנושא זה, אנו עומדים לצדך לאורך כל הדרך. היכן שצריך לדבר נדבר והיכן שצריך לשתוק נשתוק".

מזכיר המדינה קרי הודה לנשיא פרס על קבלת הפנים החמה, "כבוד הנשיא, אף אחד לא מכיר טוב כמוך את הסיבוכים והקשיים הקיימים בניסיון לסיים שנים של קונפליקט, בניסיון להביא שני עמים עם היסטוריה ארוכה של אי-אמון, אכזבות, קונפליקטים לגשר על המחלוקות, ובניסיון לשכנע, בענווה גדולה, שהרגע הזה הוא רגע קריטי לאזור ובמיוחד לישראל, לפלסטין ולירדן.

"אני חושב שקיימת הזדמנות אמתית שמסיבות רבות לא נמצאת בראש האג'נדה של העם בישראל. אנשים בישראל לא מתעוררים כל יום ותוהים אם מחר יהיה שלום, מכיוון שהם חיים בתחושת ביטחון, השגיות ושגשוג. אני חושב שאם נסתכל קדימה, לעבר האופק, כפי שאתה נוטה לעשות, ניתן יהיה לראות את האתגרים. החשיבות של פתרון בשלב זה, בזמן ששני הצדדים מביעים נכונות למצוא דרך, גדולה ומשמעותית".

קרי הדגיש כי הנשיא אובמה עומד לרשות שני הצדדים בניסיון לגשר על המחלוקות. "נעבוד קשה ככל שנוכל- אתה יודע עד כמה תמיכתנו בישראל חזקה, אתה יודע כמה אכפת לנו, וכמה אנו מעריכים את המסע של העם היהודי. אני מקווה שהמנהיגים ימצאו דרך למצוא פשרות ולהשיג אתהמטרות של שני הצדדים, ואני מצפה לעבוד יחד איתך למען מטרה זו", כך קרי.