ח"כ איילת שקד
ח"כ איילת שקדפלאש 90

חברת הכנסת אילת שקד (הבית היהודי) מתייחסת ביומן ערוץ 7 לדבריו של שר הרווחה, השר מאיר כהן, אודות הצורך לפרק התנחלויות מבודדות כפי שנאמרו אתמול.

לדבריה אנשי הבית היהודי מחבבים את השר כהן ופועלים איתו בשיתוף פעולה מלא. עם זאת לטעמם הוא טועה ומשום כך יקיימו איתו שיחות כבר במפגש שיתקיים מחר, מפגש בו תפגוש היא יחד עם חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי את השר על מנת להבהיר לו את עמדתן.

בדבריה היא מזכירה כי כבר בתקופת מערכת הבחירות הבהירה 'יש עתיד' כי היא תומכת במתווה שתי המדינות אך עם זאת מתנגדת לחלוקת ירושלים, ומשום כך הדברים אינם חדשים. "מה שהקפיץ אותי בדבריו של השר כהן היא ההתקפה על המתנחלים", אומרת שקד הסבורה כי בחודש בו אב לחמישה נרצח בצומת תפוח וטרור האבנים גובר והולך כפי שעולה מדיוני ועדת החוץ והביטחון "לא מבינה מאיפה הדבר הזה בא לו".

שקד קובעת כי השר כהן הוא אדם ציוני עם ראש פתוח, כהגדרתה, ומשום כך היא מתעקשת לקיים עימו שיחה בה תבהיר את עמדותיה ותנסה לשכנע אותה בצדקתה.

באשר לטענה אותה צפוי השר כהן לומר ולפיה דווקא משום המתח הביטחוני חשוב שלא למקם התנחלויות במקומות מבודדים המצריכים השקעות כלכליות וביטחוניות רבות, אומרת שקד כי מדובר בטעות חמורה שכן כל התכנסות והתקפלות מעודדת את הטרור. בקביעה זו היא תנסה לשכנע את כהן, אך אם הוא יתנגד הרי שיהיו הדברים חלק מחילוקי הדעות הקיימים בממשלה. "יש לנו קשר טוב עם השר כהן וננסה לשכנע אותו", היא שבה ואומרת.

בהמשך הדברים התייחסה למה שנראה כרפיון מדיני וביטחוני הן בתגובה הצה"לית לטרור והן בקידום המגעים המדיניים בידי ראש הממשלה ושרת המשפטים לבני. לדברי שקד אכן ראש הממשלה מוביל קו שעיקרו הוא שאיפה להסדר מדיני, ומתוך גישה זו מינה את לבני לתפקידה הבכיר במו"מ זה, ומנגד כסיעה בת 12 מנדטים ו-3 שרים עושה 'הבית היהודי' כל שתוכל כדי לשמור על יהודה ושומרון תוך פעילות מתמדת מול ראש הממשלה ושר הביטחון ותוך הקפדה על העיקרון לפיו לא תהיה הסכמה ישראלית לתנאים מוקדמים טרם המו"מ המדיני.