סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: פלאש 90

ח"כ סתיו שפיר (עבודה) הגיעה אתמול בערב (ראשון), בלוויית עובדי ועובדות הוט שהתאגדו לאחרונה ב'כח לעובדים', למטה החברה במטרה לצרף חברים חדשים לועד.

לטענתה של שפיר, הנהלת החברה לא אפשרה לה ולעובדים להיכנס למשרדים.

"עכשיו כבר אין להנהלה איך לעצור את ההתארגנות הזו, ומוטב שתקום ותעודד אותה", אמרה שפיר במקום.

שפיר התגייסה לסייע לחברי הועד לאחר שביממה באחרונה נותרו רק מספר מועט של עובדים שיש לאגד כדי להגיע לרף הייצוג הנדרש.

"אני גאה מאוד בעובדים ובעובדות שמתאגדים למרות איומי ההנהלה," אמרה שפיר. "כל מאבק כזה, אליו שותפים עובדים וגם צרכנים ולקוחות, מקדם אותנו אל עבר צדק חברתי גם במגזר העסקי".

לדבריה, "חברות שיזכו באהדת הציבור יהיו אלה שהעובדים שלהן יזכו לכבוד בעבודתם. הרי כל הצרכנים והלקוחות הם בעצמם אנשים עובדים, וככאלה, הם שואפים לעבוד בכבוד, תמורת שכר הוגן וביטחון תעסוקתי, ויתמכו בכל מי שיגן על העקרונות האלה".

נציין כי ארגון כוח לעובדים פנה אתמול (ראשון) לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בבקשה להוצאת צו מניעה דחוף שיימנע מחברת התקשורת הוט להעביר מאות מעובדיה המועסקים במוקדי השירות הטכני לידי החברות הקבלניות תקשוב וכלנית. דיון בעניין נקבע ליום רביעי בבוקר.

המהלך של הוט צפוי לכלול כמחצית מהעובדים במוקדי התמיכה ולפי הערכות אף עשוי להתרחב - צעד שנחשב יוצא דופן בתחום התקשורת, בו השירות נתפס כחלק בלתי נפרד מ"ליבת העסק".

ב'הוט' אמרו השבוע בתגובה לטענות העובדים, כי "אנו מכבדים את עובדינו ורואים בהתארגנות שלהם זכות לגיטימית, כל עוד היא נעשית מבלי להפריע לפעילות וללקוחות. באשר למוקד התמיכה הטכנית בנשר, ראוי לציין כי מערך השירות התומך בלקוחות החברה, כולל מזה שנים עובדים שלנו ועובדים של חברות חיצוניות, שהינן שותפות עסקיות של הוט, המתמחות בשירות טלפוני ללקוחות. מעת לעת מותאמים מערכי השירות לצרכי השוק המשתנים. המהלך המדובר אינו פוגע בתנאי ההעסקה של העובדים".