חוששים מביקורת? וינשטיין
חוששים מביקורת? וינשטייןפלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נאם היום (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת והסביר את ההחלטה לסגור את התיק העיקרי נגד השר לשעבר ליברמן.

"האחריות לקבוע האם קיים סיכוי סביר להרשעה, המצדיק הגשת כתב אישום, רובצת לפתחו של התובע ולפתחו בלבד. הוא לא יוכל לגלגל אחריות זו לחצרו של בית המשפט", טען וינשטיין.

"דברים אלה יפים גם בכל הקשור לפרשת ליברמן, והביקורת שהושמעה שם, ביקורת שאני מוצא לנכון להתייחס אליה כאן, ולהזכיר בהקשר זה, כמה מושכלות ראשונים. בסופה של דרך, עמדתי אל מול מסכת הראיות בפרשת החברות ובחנתי מסכת זו במבט קר, בחינה מדוקדקת ומקיפה. בחנתי את מהימנותן של הראיות ואמדתי את סיכוייהן לבוא בשערי בית המשפט", הוסיף.

לדבריו, "ב'פרשת החברות' החלטתי כי לא מתקיים בתיק סיכוי סביר להרשעה בעבירות בהן נחשד ליברמן ויש לסגור את התיק. לעומת זאת, ב'פרשת השגריר' החלטתי להגיש כתב אישום התלוי ועומד כיום בפני בית המשפט. והדברים פשוטים. היכן שיש ראיות וסיכוי סביר להרשעה יוגש כתב אישום. היכן שאלה אינם קיימים וסופו של התיק בזיכוי – לא יוגש כתב אישום. ונדמה לי, בכל הצניעות המתבקשת, שאני יודע לזהות "תיק לזיכוי" כאשר אני פוגש כזה. פסעתי במשעולים הללו כל חיי המקצועיים והדברים רשומים – דומה בעיניי – עלי ספר".

וינשטיין הוסיף וקבע, כי "המבחן הראייתי לשם החלטה אם להעמיד לדין, אחד הוא לאיש ציבור, בכיר ככל שיהיה, ול'אחד האדם'. זהו מבחן הסיכוי הסביר להרשעה. אין להקל, כפי שאין גם להחמיר, עם שר, חבר כנסת, שופט, ראש רשות מקומית, או כל נבחר או עובד ציבור אחר לענין מבחן דיות הראיות. דינם כדין כל אדם אחר, ויש לבחון את חומר הראיות נגדם לפי כללי הראיות הרגילים, לשם החלטה אם יש בראיות די כדי להעמיד לדין".