חיל החימוש
חיל החימושדובר צה"ל

חיל החימוש, התאחדות התעשיינים ושירות התעסוקה חברו לתוכנית משותפת שעיקרה הכשרת חיילים מחיל חימוש, העומדים לקראת שחרור, במקצועות הנדרשים בתעשייה ושילובם בעבודה בחברות תעשייתיות מתקדמות עם תום תקופת ההכשרה.

היעד המרכזי במיזם הוא מתן מענה כפול: אופק תעסוקתי לחיילים המשתחררים ומענה למחסור בכוח אדם מקצועי בתעשיות הישראליות.

התכנית תופעל בתחילה כפיילוט לחיילים מחיל החימוש הנמצאים כשלושה חודשים לפחות לפני השחרור. למשתתפים בתוכנית יוקנו כלים ומיומנויות בתחום הפלסטיקה ומוצריה.

"מסיימי תוכנית ההכשרה יוכלו להשתלב בעבודה בחברות תעשייתיות מתקדמות, המעניקות תנאים ושכר לעובדיהם הגבוה מהשכר הממוצע במשק", מספרים יוזמי המיזם.

ההכשרה המקצועית תעשה בצה"ל ובביה"ס  שנקר ביה"ס גבוה להנדסה ולעיצוב, במסגרת  קורס בן 150 שעות שיימשך כשלושה חודשים. ההכשרה תשלב לימודים עיוניים ומעשיים. הקורס יקנה ידע וכלים לעבודה במפעלי ייצור בתחום הפלסטיקה ויכלול מידע על עולם החומרים הפלסטיים (פולימרים, חומרים תרמו-פלסטיים וחומרים תרמוסטטים), תהליכי עיבוד והזרקת תבניות. הקורס ישלב סדנא של תפעול והכרת מכונות ובדיקות מעבדה. כמו כן, ישולבו בקורס סיורים במפעלי פלסטיקה והרצאות העשרה על תעשיות הפלסטיקה בישראל.

שירות התעסוקה יממן כ – 7000 ₪ לכל תלמיד ישירות למכללת שנקר. כמו כן  באחריות השירות  אבחון ובדיקת התאמת של המשתתפים באמצעות אבחונים ושיחות ייעוץ עם פסיכולוג תעסוקתי.  חיל החימוש יגייס וימיין את התלמידים על בסיס פרופיל תפקיד ותנאי סף. אחריות התאחדות התעשיינים הינה יצירת הקשר למעסיקים והשמה בעבודה . התאחדות התעשיינים, שירות התעסוקה וחיל החימוש יערכו במשותף כנסי הסברה בג'וליס וסיורים בתעשיות הפלסטיקה בישראל ושלושת הגופים יערכו את מבחני הקבלה.

בראשית השבוע התקיים בג'וליס כנס ראשון מסוגו. בכנס הוצגה  תוכנית ההכשרה וגם תעשיות הפלסטיק. בכנס השתתפו עשרות חיילים הצפויים להשתחרר משירות בחודשים הקרובים. את הכנס פתחו סמנכ"ל השמה בשירות התעסוקה הישראלי יעקב זיגדון, ראש ענף הדרכה של חיל החימוש סא"ל אלון פל, ונציגת התאחדות התעשיינים טל לוטן .

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, מסר כי "שיתוף הפעולה בין חיל החימוש, שירות התעסוקה והתאחדות התעשיינים, הנה יוזמה חשובה מאין כמותה. יוזמה זו צפויה לקדם את מערך ההכשרה המקצועית בישראל ויש להרחיב אותה גם לחיילות אחרים, על מנת שצעירים מוכשרים יוכלו לפנות עם שחרורם, לעבודה במפעלים ברחבי הארץ. כיום באמצעות תכניות הכשרה מסוג זה,

מנכ"ל שירות התעסוקה בועז הירש אומר כי "המטרה היא מטרה ראויה והחיבור בין שלושת הגופים בכדי להוציאה לפועל  הוא חיבור נכון . חיבור הממצה את יכולות השותפים הלוקחים חלק בו לטובת הפרט והתעשייה כאחד -  הצעירים  ,ילמדו מקצוע המאפשר להם להשתלב ולהשתכר כראוי והתעשייה ,המשוועת לידיים עובדות ואשר מפעליה פרוסים מהדרום ועד לצפון, תצא נשכרת גם היא".

"שירות התעסוקה ימשיך לעקוב וללוות את הפיילוט מקרוב . חשוב לנו שיצליח .להבנתי הצורך קיים התשובה הניתנת היא הנכונה ואם יהיה צורך לשנות נשנה ונשפר תוך כדי התהליך", מוסיף הירש.

קצין החימוש הראשי תא''ל צביקה קראוס אמר לקראת הכנס כי "חיל החימוש פתח במיזם שתכליתו להבטיח תגמול הולם לחיילים ששירתו שירות מלא בשורות החיל על ידי מתן אפשרות למצוא את מקומם בעבודה מקצועית טכנולוגית בתעשייה הישראלית. המיזם המוכר בשם 'בוא לחיל החימוש תרכוש מקצוע לחיים', הוא יוזמה משותפת של החיל עם התאחדות התעשיינים ושרות התעסוקה, והצלחתו תבטיח בעלי מקצוע מוכשרים גם לקידום התעשייה בישראל".

 עוד הוסיף תא"ל קראוס, יוזם המהלך, כי "אני שמח מאד שמימוש החזון כבר בימים הקרובים יקדם מטרה מקודשת זו. אני מאמין שבהצלחת המיזם ירצו בעתיד מועמדים לשירות ביטחון להעדיף להגיע לחיל שדואג להם גם בשירות וגם לאחריו".