מעודד התיישבות. אלקין
מעודד התיישבות. אלקיןפלאש 90

סגן שר החוץ , ח"כ זאב אלקין, נאם היום במסגרת פתיחת הכנס הבינ"ל הרביעי של הפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות שמארגן משרד החוץ.

במהלך נאומו הבהיר סגן שר החוץ אלקין כי בישראל בוחנים מול הקהילה הבינ"ל את חידוש הקשרים עם המועצה לזכויות אדם של האו"ם כפוף להפסקת האפליה המובנית נגד ישראל.

"ישראל סובלת מאפליה רשמית מוסדית במועצת זכויות האדם של האו"ם", אמר אלקין, "ישראל לא חברה באף קבוצה אזורית במועצה, והיא המדינה היחידה ש"זכתה" לסעיף מיוחד בסדר היום של המועצה, סעיף 7 הידוע לשמצה, באמצעותו מגנים את ישראל על הפרת זכויות אדם לכאורה. זאת בו בעת, שמדינות כמו צפון קוריאה, ערב הסעודית,עירק תימן ואחרות, שלא ממש ידועות בהגנתן על זכויות מיעוט, חופש העיתונות ושאר זכויות פוליטיות ואזרחיות, כמעט ולא זוכות לשום גינוי".

לדבריו, "המספרים מדברים בעד עצמם, 46 מתוך 103 החלטות של המדינות החברות, ו6 מתוך 19 מושבים מיוחדים שנערכו מאז הקמת המועצה לזכויות אדם, היו נגד ישראל. האם הנתונים האומללים האלה יכולים שלא להיחשב כאנטישמיות במסווה של אנטי-ישראליות?".

"אפליה זו היא שהביאה להחלטת ישראל להקפיא את היחסים עם המועצה לזכויות האדם בשנה שעברה", ציין אלקין, "מאז, מדינות רבות פנו אלינו בבקשה שנשנה את המדיניות שלנו. ואני שואל את עצמי, האם מצפים מישראל להסכים לאפליה זו או שמא שינוי במדיניות שלנו אמור לבוא אך רק כתוצאה של סיום האפליה? התשובה לכך ברורה ולאחר דיון ממושך בעניין אישרתי לאחרונה קיום מגעים דיפלומטים עם המועצה ועם שחקנים מרכזיים בקהילה הבינלאומית כדי לבחון האם ניתן להגיע להבנות ולערבויות שתאפשרנה את חידוש הקשרים עם המועצה, תוך הבטחה לכללי משחק הוגנים ועל כך שכל הסטנדרטים הבינ"ל המקובלים  יחולו על ישראל".